دکتر سیدرضا موسوی نیا ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی، گفت: بخش الوار ظرفیت شهرستان شدن را دارد، چرا باید در محرومیت و مظلومیت بماند.

به گزارش صبح ساباط؛ سید رضا موسوی نیا در حضور جمعی از مردم بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی، گفت: بخش الوار ظرفیت شهرستان شدن را دارد، چرا باید در محرومیت و مظلومیت بماند، گویا آقایان شهرستان انتخاب کرده اند این منطقه تا ابد بخش بماند تا بتوانند هربار با نردبان مردم شهید پرور الوار به مقاصد خودشان برسند.

با توجه به اینکه بخش الوار گرمسیری اندیمشک دارای جاذبه های طبیعی گردشگری و آثار ملی و باستانی متعدد بوده و می تواند ظرفیت های شغلی زیادی را ایجاد کند اما هنوز جایگاه واقعی خود را در استان خوزستان پیدا نکرده و به عنوان منطقه محروم شناخته می شود، چگونه آقایان شهرستان بعد از گذشت ۲۴ سال از مدیریتشان نتوانسته اند ابتدایی ترین امکانات رفایی از جمله آب، برق و گاز را که سال ها پیش توسط دولت برای تمامی روستاها در دستور کار قرار گرفته را تامین کنند، آیا مسئولان اندیمشکی از شهرستان شدن بخش های دیگر استان لرستان و استان خوزستان که هیچ امتیازی بالاتر از الوار ندارند بی خبر هستند؟

بخش الوار گرمسیری اندیمشک ریشه اندیمشک است و قطعا توسعه آن توسعه اندیمشک را در پی خواهد داشت و موازنه را در برابر شهرستان های همجوار به سطح بالاتری ارتقا خواهد داد.

امروز غافل شدن از مسئله مهم امکانات اولیه رفاهی، کمبود شدید آب و ایجاد اشتغال با توجه به قابلیت های این منطقه باعث شده شاهد مهاجرت پدران، مادران و جوانان بیکاری باشیم که نمی خواهند آینده خود و فرزندانشان با بی توجهی مسئولان ناکارآمد تباه شود.

اکنون اگر همه با هم دست به دست دهیم و بخواهیم قطعا می توانیم با حضور و مشارکت بالا تمام تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و با استفاده از برنامه ریزی منظم توسط نخبگان مشکلات متعدد فراموش شده بخش الوار گرمسیری اندیمشک را حل نموده و با ایجاد ظرفیت های شغلی و رونق اقتصادی و بازگشت جمعیت به این مناطق، بخش الوار گرمسیری را تبدیل به شهرستان کنیم.

  • نویسنده : آرش حیدری