جلسه شورای معاونین و هیأت مدیره جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان داوطلبان و مدیرکل خانه‌های هلال در اردبیل برگزار شد.

به گزارش صبح ساباط به نقل از جمعیت هلال‌احمر؛ یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر ج.ا.ا در جلسه شورای معاونین هلال‌ احمر اردبیل ضمن تقدیر از اقدامات خوب این جمعیت در تمامی حوزه‌ها، گفت: انسجام و وحدت یکی از ویژگی‌های خوبی بود که در استان اردبیل دیدم و این موضوع یک اصل اساسی است.

وی افزود: با حضور در برخی از شعبات و پایگاه‌های استان شاهد ظرفیت مناسب این استان در حوزه املاک و تجهیزات بودیم. امیدواریم در راستای حفظ و توسعه آن‌ها تلاش مضاعفی شود.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در صورت تکمیل پایگاه‌های امداد و نجات استان برای تجهیز آن‌ها قول مساعد داد و گفت: رایزنی‌های اولیه برای خرید خودروهای ست نجات و آمبولانس در کشور انجام شده و در چندماه آینده چندین دستگاه به میزان نیاز در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

عضویت ٢٢ هزار نفر در طرح همتا استان اردبیل

همچنین در این جلسه حمید قویدل مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اردبیل با ارائه گزارشی از اقدامات این جمعیت بیان کرد: در یک سال گذشته استان اردبیل شاهد حوادث غیر طبیعی متعددی در منطقه بود و امدادگران این استان در اسرع وقت با حضور در سیل گرمی، آستارا، زلزله خوی و ترکیه توانمندی خود را نشان دادند.

وی افزود: در حوزه جوانان، ۲۲هزار نفر در طرح همتا عضو شدند، که این اعضا در برنامه‌های مختلفی در جمعیت هلال‌احمر اردبیل مشارکت می‌کنند.

قویدل خاطرنشان کرد: در حوزه توانبخشی اقدامات خوبی مانند اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم و افزایش چند برابری در آمدهای داروخانه استان را شاهد هستیم. در حوزه آموزش نیز در یک سال گذشته ۲۹ هزار دوره آموزشی عمومی و تخصصی در استان ارائه شده است.

شایان ذکر است؛ در ادامه این جلسه اعضای هیأت مدیره جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل نیز موارد مختلفی را در حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر مطرح و خواستار رفع مسائل شدند.

گفتنی است؛ دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از داروخانه هلال‌احمر اردبیل و ساختمان اداری قدیمی هلال‌احمر شهرستان نیر بازدید و با کارکنان داروخانه دیدار و گفت وگو کرد.