شانزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۲ اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در سال ۱۴۰۲ به منظور رسیدگی به شکایات و تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل برگزار شد.
به گزارش صبح ساباط، محمدرضا بشیری اظهار کرد، در راستای اجرای ماده ۱۲ مبنی بر رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل کالا شانزدهمین جلسه کمیسیون سال ۱۴۰۲ برگزار و طی آن به ۲۹ پرونده شکایت از شرکت های حمل‌ونقل کالا رسیدگی شد.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: عدم پرداخت کرایه رانندگان، دریافت کمیسیون اضافه، صدور بارنامه غیر واقعی و جعلی، عدم وجود تجهیزات ایمنی در ناوگان، عدم نظارت صحیح از سوی مدیر فنی و … از جمله تخلفات اساسی این شرکت‌ها بود که نسبت به آن از سوی ذینفعان شکایت و دادخواست‌هایی مطرح شده بود.
بشیری تصریح کرد: انجام هرگونه عملیات حمل‌ونقل با طی کردن فرآیندهای قانونی و دریافت بارنامه ضروری است و در غیر این صورت با متخلفان به‌طورجدی برخورد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۲ آیین‌نامه حمل بار مصوب ۱۳۹۲، رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین‌نامه در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی می‌شود.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه با متخلفان برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.
انتهای پیام/