مدیر کل بهزیستی استان گفت: تاکنون ۷۳ درصد از ادارات ما مناسب سازی شده و با اداره و سازمان‌های مختلف بدین منظور هماهنگ شده و اداراتی که اقدام به مناسب سازی نکرده اند، در جشنواره شهید رجایی امتیاز نمی‌گیرند.

به گزارش صبح ساباط، رضا ابهت مدیرکل بهزیستی استان یزد  اعلام کرد: ۳۱ هزار و ۹۹۰ نفر در استان یزد با انواع معلولیت‌ها در حال زندگی هستند.

وی گفت: مسکن، اشتغال و مناسب سازی، مهمترین دغدغه معلولان به شمار می‌آید که کمبود آن‌ها زندگی معلولان را سخت کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد از اعطای تسهیلات مسکن به خانواده معلولان در راستای خانه دار شدن آنان خبر داد.

رضا ابهت افزود: تاکنون ۷۳ درصد از ادارات ما مناسب سازی شده و با اداره و سازمان‌های مختلف بدین منظور هماهنگ شده و اداراتی که اقدام به مناسب سازی نکرده اند، در جشنواره شهید رجایی امتیاز نمی‌گیرند.

همچنین به مناسبت روز جهانی معلولان نیز آیین نکوداشت و تقدیر از ورزشکاران قهرمان و افتخارآفرین دارای معلولیت توسط بهزیسیت یزد برگزار شد.

در این مراسم که در محل تالار نور بهزیستی برگزار گردید، از ورزشکاران منتخب دارای معلولیت در سطوح مختلف ( پارا آسیایی ،آسیایی، قهرمانی جهان ، مسابقات کشورهای اسلامی و … ) تقدیر بعمل آمد.

با توجه به اهمیت ورزشی در توانمند سازی و مشارکت اجتماعی معلولین، بهزیستی استان یزد با مشارکت هیئت های مختلف ورزشی معلولین از ۲ ماه قبل نسبت به شناسایی جامعۀ هدف تحت پوشش این هیئت ها که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون موفق به اخذ مدال و مقام در سطوح مختلف ورزشی شده بودند اقدام و در نهایت در مراسم مذکور، این برنامه اجرایی گردید.

لازم به ذکر است؛ ۵۸ نفر دارای معلولیت بینایی، ۷ نفر دارای معلولیت شنوایی، ۱۷ نفر افراد دارای بیماری های خاص و پیوند اعضاء و ۳۹ نفر افراد دارای معلولیت جسمی – حرکتی از ورزشکاران منتخبی بودند که در این آیین حضور داشتند که با حضور مسئولین مختلف استانی در مجموع از ۱۲۱ نفر از ورزشکاران معلول افتخار آفرین به نحور شایسته ای قدردانی گردید.

انتهای پیام/