پیمان نامدار گفت: با هدف بهره مندی آسیب پذیر ترین افراد جامعه از خدمات درمانی و توانبخشی با همت جمعیت هلال احمر و کمک های دولت شاهد تحقق ۷۱ درصدی برنامه های هلال احمر درتوسعه مراکز درمانی؛دارویی؛ تجهیزات پزشکی و توانبخشی در دولت سیزدهم بودیم.

به گزارش صبح ساباط؛ پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی برنامه های جمعیت هلال احمر در توسعه  مراکز جامع توانبخشی در دولت سیزدهم  اضافه کرد: با همت این معاونت راه اندازی یک مرکز جامع توانبخشی با ظرفیت حداقل یک حوزه تخصصی در مراکز استان ها طی دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است ،بطوریکه مراکز توانبخشی ما نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۷۷ مرکز به ۸۰ مرکز در شهرهای مختلف کشور افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به خدمت رسانی صورت گرفته در این مراکز اظهار داشت:طی این دو سال نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر خدمات مستمر توانبخشی پایه و تخصصی  در کشور ارائه شده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال در ادامه گفتگوی خود گفت: ارائه مستمر خدمات ممتاز به مددجویان ،ارتقای کمی و کیفی و دسترس پذیری خدمات توانبخشی ، بومی سازی قطعات بکارگیری مورد نیاز توانخواهان، ارتقا تعاملات علمی با مراکز دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان  و ارائه خدمات ارزان، آثار مثبت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای کشور به همراه خواهد داشت.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به فعالیت حوزه بهداشت، درمان جمعیت هلال احمر افزود: با هدف کمک به امر سلامت کشور طی دو سال گذشته به بیش از سه میلیون پانصد هزار نفرخدمت در ۳۵ مراکز درمانی و واکسیناسیون جمعیت هلال احمر ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین واحد پاسخ اضطراری جمعیت هلال احمر با توجه به کسب  امتیازات و استانداردهای لازم از سوی فدراسیون جهانی صلیب سرخ جزو واحد هایی محسوب می شود که این مجوز را دارد در صورت فراخوان فدراسیون جهانی صلیب سرخ وارد عملیات امدادرسانی در کشورهای مختلف شود. که می توان در این راستا به حضور تیم های درمان اضطراری کشورمان در زلزله ترکیه و افغانستان اشاره کرد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به  فعالیت حمایتی داروخانه های هلال احمر با هدف پوشش نیازهای دارویی مردم خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم  بیش از ۴ میلیون  مراجعه کننده تحت پوشش داروخانه های جمعیت هلال احمر قرار گرفته اند.