استاندار یزد با اشاره به خدمت رسانی مجموعه بسیج و سپاه در همه میادین، گفت: در حادثه سیل سال گذشته یزد که دوره بازگشت آن تا هزار سال هم تخمین زده شده، بسیجیان و سپاهیان نقش پررنگی در خدمت رسانی به مردم ایفا کردند.

به گزارش صبح ساباط از روابط عمومی استانداری یزد، گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرستان ابرکوه با حضور استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این گردهمایی هفته بسیج را فرصتی برای قدردانی و مرور مبانی نظری و عملی و دستاوردهای این شجره طیبه دانست و گفت: بسیج، توسط امام خمینی (ره) پایه گذاری و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) شکوهمندتر از گذشته می‌درخشد و مردم از ثمرات آن بهره مند می‌شوند.
مهران فاطمی یکی از مهم‌ترین ابتکارات حضرت امام خمینی(ره) را تاسیس بسیج مستضعفین  ذکر کرد و افزود: مردمی‌ترین و فراگیرترین نهاد در کشور، همین نهاد مقدس بسیج است.
وی پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی و پیام ایشان به مناسبت تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه ها را نشانگر جایگاه و مقام بسیج و بسیجی دانست و گفت: ایشان می‌فرمایند؛ من بر دستان شما بسیجیان بوسه می‌زنم.
فاطمی به فرمایش حضرت امام خمینی مبنی بر اینکه «افتخار من این است که در این دنیا خود یک بسیجی هستم» اشاره و عنوان کرد: ایشان در انتهای پیامشان می‌فرمایند؛ «اگر مسئولین از شما بسیجیان غفلت کنند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.»
وی با بیان اینکه الگوی امام خمینی (ره) پیامبر اعظم(ص) است و به تأسی از ایشان از هوا و هوس پیروی نمی‌کند، گفت: مادامی که مطلبی در دین مبین اسلام جایگاه واقعی نداشت امام خمینی هرگز به آن تاکید نمی‌کردند.
استاندار یزد با اشاره به جایگاه رفیع بسیج خاطرنشان کرد: بسیج باعث قوام انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی شده و به فرموده امام خمینی حفظ نظام از اوجب واجبات است.
وی نظام جمهوری اسلامی را تنها نظام شیعی دنیا که بر مبنای اسلام ناب محمدی بنیان نهاده شده دانست و گفت: آرمان‌ها، شعارها، اهداف و ماندگاری نظام از قبل بسیج و بسیجیان است.
فاطمی با بیان اینکه تمامی فرمایشات امام خمینی(ره) مبانی قرآنی و روایی مستند دارد، اظهار داشت: بنابراین مدال افتخار و شال عزت در کسوت بسیجی به یکایک بسیجیان عنایت شده و این شجره طیبه باید روز به روز تقویت شود.
وی در ادامه با اشاره به خدمت رسانی مجموعه بسیج و سپاه در همه میادین، گفت: در حادثه سیل سال گذشته یزد که دوره بازگشت آن تا هزار سال هم تخمین زده شده، بسیجیان و سپاهیان نقش پررنگی در خدمت رسانی به مردم ایفا کردند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه ۹۶ میلی‌متر بارندگی ظرف مدت ۲ ساعت در شهر یزد اتفاق افتاد، افزود: این سپاهیان و بسیجیان بودند که در کنار دیگر دستگاه های خدمت رسان، شرایط بسیار دشوار پس از سیل مردم را از بافت تاریخی خارج و از افزایش تلفات جانی این حادثه جلوگیری کردند.
وی با اشاره به حضور نیروهای بسیجی در دوران شیوع بیماری کرونا در قالب قرارگاه شهید سلیمانی گفت: در حالی که کشورهای پیشرفته دنیا هنوز درگیر این ویروس هستند، آمار فوتی های ایران از روزانه ۷۰۰ کشته، اکنون به نزدیک صفر رسیده است.
مهران فاطمی به ایفای نقش نیروهای بسیجی و گروه‌های مردمی در انجام کمک‌های مومنانه در دوران شیوع بیماری کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: بسیجیان در این دوران پای کار ایستادند و به خانواده‌ها و کسب و کارهای آسیب دیده خدمت رسانی کردند.
وی ادامه داد: امروز نیز بسیجیان در حال ساخت مسکن برای محرومین، معلولین و افراد بی‌بضاعت مناطق کمتر برخوردار در قالب گروه‌های جهادی هستند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به خدمات درخشان و خالصانه بسیج به مردم تصریح کرد: بسیجیان همواره و تا آخرین قطره خون خود پای کار انقلاب و خدمت به مردم ایستاده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش پروژه های در حال اجرا در شهرستان ابرکوه را ارزشمند و قابل قبول دانست و اظهار کرد: با این وجود هنوز تا سطح ارائه خدمات فراگیر در شهرستان مسیری طولانی در پیش است اما با تمام توان و تلاش در حال حرکت هستیم.
فاطمی با اشاره به کلنگ زنی پروژه انتقال آب دریا به شهرستان ابرکوه، توضیح داد: شرکت فراسان ۸۳۰ کیلومتر خط انتقال آب از خلیج فارس را در طول استان فارس تا پتروشیمی اصفهان اجرا می کند که فاصله این خط تا شهرستان ابرکوه تنها ۷۹ کیلومتر است.
وی با بیان اینکه مجموعه فولاد سرمد طی قراردادی این ۷۹ کیلومتر خط انتقال را اجرا خواهد کرد، گفت: در همین راستا شرکت فراسان نیز سرمایه‌گذاری جهت اجرای یک خط را متقبل شده تا تاب آوری آبی شهرستان به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.
استاندار یزد با بیان اینکه برای آبرسانی به منطقه بین دهشیر و ابرکوه نیز از پروژه انتقال ۴۰۰ میلیون متر مکعبی آب دریای عمان به استان اصفهان، استفاده خواهد شد، افزود: طبق مصوبات ستاد آب دولت، تمامی شهرستان‌های در طول مسیر نیز باید از این پروژه منتفع شوند.

انتهای پیام/