امام جمعه اشکذر در خطبه های نمازجمعه مطرح کرد:

بسیجیان مصداق بارز ربیون در قران/بسیج یک ضرورت برای کل جهان اسلام است

  پرینت
بسیجیان مصداق بارز ربیون در قران/بسیج یک ضرورت برای کل جهان اسلام است
شناسه خبر : 147781 | تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷ | ارسال توسط :
امام جمعه اشکذر گفت: از نگاه امام (ره) تشکیل بسیج مردمی نه تنها برای داخل و تامین امنیت کشور ضرورت بود بلکه انتظار امام این بود که این بسیج در کل جهان اسلام هم شکل بگیرد و این بلند نظری امام و دوراندیشی امام بود که بسیج را برای کل جهان اسلام یک ضرورت می ‌دانست.
به گزارش صبح ساباط، حجه الاسلام طالبیان امام جمعه اشکذر در خطبه های نماز جمعه با اشاره به احتیاج جوامع به یک فردی که آن جامعه را و افراد آن کشور را مدیریت کند؛ تا هم از عدالت برخوردار باشند و هم از رفاه برخوردار باشند و هم جلوگیری از ظلم و ستم ظالمان و ستمگران شود؛ گفت: گاهی گفته می ‌شود که داشتن قدرت خود به خود و به صورت ذاتی، استبداد زاست و خودکامگی را به دنبال دارد.

طالبیان در همین رابطه اظهار داشت: خصلت ‌هایی که یک حاکم، یک پیشوا ویک رهبر، رییس جمهور و یا پادشاه می تواند به آن مبتلا شود این سه چیز است؛ اول ترسیدن از دشمن، کسی که در جایگاه رهبری و هدایت مردم قرار می ‌گیرد باید یک انسان شجاعی باشد که در مواقع خطرناک دل نبازد و نترسد و فرار نکند یا مردم را به سمتی سوق ندهد که از دشمن هراسان باشند؛ دوم حاکم اسلامی نباید اهل قساوت و سنگدلی نسبت به انسان ضعیف و ناتوان باشد.

وی در این خصوص ابراز داشت: قساوت داشتن نسبت به هیچکس و هیچ چیز شایسته و سزاوار نیست مخصوصا نسبت به انسان ‌های ضعیفی که اگر کسی نسبت به آنها ظلمی بکند برای فرد ظالم عقاب مضاعف هست کسی که به خاطر نداشتن امکانات لازم نمی ‌تواند از خودش دفاع کند.

خطیب جمعه اشکذر سومین خصیصه حاکم دینی را برخورداری حاکم از نظر روحی و اعتقادی به بخشش عنوان عنوان کرد و با بیان اینکه باید دست حاکم برای خرج کردن و باز کردن گره ‌ها و مشکلات مالی فرد و جامعه باز باشد؛ افزود: حاکمی که وجودش به تقوا آراسته نباشد و اهل معرفت نباشد این خصوصیت در او بروز پیدا می کند که هر چه خوبی هست را به خودش و هرچه بدی را به دیگران نسبت می دهد.

طالبیان با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج ادامه داد: زمانی که بسیج تشکیل شد و هر روزی که از تشکیل بسیج گذشت برای ما اهمیت آن و جایگاه آن و نقش آفرینی آن بیشتر شد و هنوز هم همینطور است.

امام جمعه اشکذر عنوان کرد: گرچه تفکر بسیجی به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید همه اقشار جامعه را فرا بگیرد اما حضور در پایگاه ‌های بسیج یک توفیق مضاعفی است.

وی تاکید کرد: از نگاه امام راحل تشکیل بسیج مردمی نه تنها برای داخل کشور و تامین امنیت کشور و ارتقای کشور در شئون و ابعاد مختلف ضرورت بود ولی انتظار امام این بود که این بسیج در کل جهان اسلام هم شکل بگیرد خوشبختانه ما در طول یک و دو دهه گذشته تاکنون کم ‌کم شاهد رشد گیری بسیج و تفکر بسیجی در بسیاری از کشورهای اسلامی هستیم.

طالبیان در این رابطه گفت: این بلند نظری امام و دورنگاری امام رضوان الله تعالی علیه بود که بسیج را برای کل جهان اسلام یک ضرورت می ‌داند.

خطیب جمعه اشکذر افزود: امروز در کشورهای اسلامی یک جوانانی به عنوان شباب ‌المقاومه تشکیل شدند که در بعضی از کشورهای دنیا هم عضو دارند کسانی که به هرحال با حضورشان در آن مراکز در حقیقت اظهار می ‌کنند که ما آماده جان فشانی در راه اسلام و آماده فداکاری در راه عزت امت اسلام و بازگشت سیادت امت اسلام هستیم.

وی اظهار داشت: یکی از مصادیق بارز ربیون در زمان ما همین بسیجیان هستند کسانی که به هر حال در کشور در بیرون از کشور ما در نقاط مختلف و کشورهای مختلف اسلامی در مقابل دشمنان اسلام و دشمنان بشریت در مقابل ظالمان و ستمگران سد محکمی قرار دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها
نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.