معاون، سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری یزد در مراسم تکریم و معارفه مدیران جمعیت هلال احمر استان یزد گفت:به شخصه فعالیت‌های بشردوستانه و خدمت‌رسانی امدادگران هلال‌احمر استان یزد را در صحنه‌های مختلف دیده‌ام که چگونه باروحیه جهادی و ایثارگرانه به کمک مردم می‌شتابند.

به گزارش صبح ساباط به نقل از استانداری یزد؛ علی‌اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری یزد در آیین تکریم و معارفه مدیران جمعیت هلال‌احمر استان یزد با بیان  اینکه از نظر دین اسلام خدمت به خلق‌الله بزرگ‌ترین عبادت محسوب می‌شود اظهار داشت: بشخصه فعالیت‌های بشردوستانه و خدمت‌رسانی امدادگران هلال‌احمر استان یزد را در صحنه‌های مختلف دیده‌ام که چگونه باروحیه جهادی و ایثارگرانه به کمک مردم می‌شتابند.

عزیزی در همین زمینه با اشاره به وقوع سیل در سطح استان یزد که سال گذشته به وقوع پیوست تصریح کرد: در سیل سال گذشته استان یزد، در حدود ۳ ساعت، ۶۹ میلی‌متر بارندگی به وقوع پیوست؛ در آن موقع به داد مردم رسیدن و خود را به بافت تاریخی رساندن و نجات جان مردم کار بسیار ارزشمندی است که نیروهای هلال‌احمر به نحو احسن انجام دادند.

معاون استاندار یزد ادامه داد: در حادثه قطار مشهد به یزد که سال گذشته رخ داد نیز اولین کسانی که به‌منظور کمک به مسافران در محل حادثه حاضر شدند، نیروهای هلال‌احمر و اورژانس بودند.

وی افزود: این اتفاق صحنه‌های سخت و دردناکی داشت؛ اما امدادگران هلال‌احمر با مدیریتی که به خرج دادند، در آن صحنه‌های دردناک به داد مردم رسیدند، زحمات امدادگران در صحنه‌های بسیار سخت، خشن و ناراحت‌کننده کاری ارزشمند بوده و جای تجلیل دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به خدمت‌رسانی جمعیت هلال‌احمر در دوران کرونا نیز اشاره کرد و ادامه داد: در اواخر بحران کرونا دو مجموعه‌ای که تا آخر کنار مردم بوده و به واکسیناسیون می‌پرداختند، بسیج و جمعیت هلال‌احمر بود.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرعامل قبلی و فعلی جمعیت هلال‌احمر استان یزد ابراز امیدواری کرد: هرکس در هر مسئولیتی که هست به نحو شایسته به وظایف خود عمل کند.

شایان ذکر است؛ در این مراسم از زحمات حرازی زاده تقدیر و محمد عشقی به‌عنوان مدیرعامل جدید جمعیت هلال‌احمر یزد معرفی شد.