رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به آخرین نتایج و آمار منتشره از مرکز آمار ایران «طرح نیروی کار تابستان سال 1402»، از کاهش نرخ بیکاری زنان استان در فصل تابستان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین نتایج مرکز آمار ایران، استان یزد با نرخ بیکاری 2.9 کمترین نرخ بیکاری مردان را در بین استان‌های کشور را کسب کرده است.

به گزارش صبح ساباط؛ مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اعلام کاهش نرخ بیکاری زنان استان در فصل تابستان افزود: براساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران، استان یزد با نرخ بیکاری ۲٫۹ توانست کمترین نرخ بیکاری مردان در کشور را به نام خود ثبت کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به کاهش ۰٫۹ درصدی نرخ بیکاری مردان نسبت به فصل قبل، گفت: در دوفصل ابتدایی سال ۱۴۰۲، استان یزد پایین ترین نرخ بیکاری مردان را در بین استان‌های کشور داشته است.

دهقانی‌زاده گفت: این کاهش نشان از رونق بازار کار در استان براساس سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و سرمایه گذاری‌های انجام شده و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و فعال کردن واحدهای تولیدی و معدنی راکد در استان طی دو سال اخیر بوده است.

دبیر كارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه‌گذاري استان با ابراز خرسندی از کاهش نرخ بیکاری زنان در فصل تابستان، گفت: در این شاخص نیز با کاهش ۱٫۹ درصدی نسبت به فصل بهار به عدد ۱۸٫۴ رسیده‌ایم.پ

دهقانی‌زاده با بیان اینکه استان یزد جزء چهار استان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور است، اظهار داشت: این نرخ در مقایسه با میانگین کشور یعنی ۷٫۹ درصد، به میزان ۱٫۶ درصد کمتر است.

وی با تاکید بر اينكه سياست اصلي استان در حوزه اشتغال، ايجاد اشتغال بومي است، بیان داشت: تیم مدیریتی استان در تلاش براي ايجاد شغل‌هاي مناسب دانش‌آموختگان و بانوان استان بوده چرا که احساس می‌کنیم هنوز به جايگاه مناسب در اين حوزه نرسيده‌ايم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه نرخ‌هاي بيكاري به صورت فصلي، پايدار نيستند و ممكن است در فصول مختلف دچار تغييرات شوند، تصریح کرد: اجرای سند آمایش استان و برنامه تحولی یزدِنوین می‌تواند منجر به تغییر ریل اقتصادی و تعادل در بازار کار استان شود.