بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعداد‌های درخشان با حضور متسابقان پسر سراسر کشور در محل مجتمع رفاهی فرهنگیان یزد آغاز شد.

به گزارش صبح ساباط؛ رئیس اداره استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان یزد گفت: در این مرحله نزدیک به ۸۰۰ نفر در گروه دختران و پسران به میزبانی استان یزد به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: مسابقات، در رشته مفاهیم و محور‌های «خودباوری» و «تمدن‌سازی» در چالش‌های سه‌گانه خودباختگی، انفعال و ناامیدی و حوزه‌های محتوایی و هنری و پنج قالب ساخت کلیپ، نماهنگ، تهیه پادکست (پاد پخش)، پاورپوینت (پرده‌نگار)، نمایش رادیویی و اینفوگراف (اطلاع‌نگاشت) برگزار می‌شود.
مسئول اجرایی بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعداد‌های درخشان اظهار کرد: این مسابقات در ادامه در بخش آوایی و رشته‌های قرائت، حفظ و حفظ ویژه برگزار می‌شود، به نحوی که مسابقات امروز صبح، در مجتمع فرهنگیان، عصر در کمپ کویرنوردی و روز یکشنبه در مسجد جامع پیگیری می‌شود. پس از اتمام مسابقات آوایی و مفاهیم، اختتامیه برگزار و برترین‌های مسابقات در گروه پسران معرفی و تجلیل می‌شوند.
دهقان با اشاره به اینکه مسابقات دختران نیز عصر روز دوشنبه آغاز می‌شود، از برگزاری کلاس‌های تخصصی با حضور اساتید برتر کشوری در حاشیه مسابقات ویژه دختران و پسران شرکت‌کننده خبر داد.
وی، در پایان بسترسازی مناسب جهت انس بیشتر دانش‌آموزان و افزایش علاقه‌مندی به قرآن کریم، توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر، فهم و بهره‌گیری از دستورات قرآن کریم در زندگی، بهره‌مندی از معارف قرآنی جهت اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانش‌آموزان و تقویت و توسعه محافل معنوی و قرآنی در بین آن‌ها را از اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.