سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: یزد در همه زمینه های درمان جزء 5 استان برتر بوده و هدف گذاری ما از بیمارستان‌های معمولی به سمت بیمارستان‌ها با اهداف تخصصی و فوق تخصصی پیشرفته نظیر بیمارستان فوق تخصصی پیوند و بیمارستان سرطان تامین اجتماعی و بیمارستان پیوند کلیه است. 

به گزارش صبح ساباط؛ هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در همه زمینه‌های درمانی، یزد جزء پنج استان برتر است و به عنوان قطب درمان کشور محسوب می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه یزد، به یکی از بهترین قطب‌های درمان و خوش نام در زمینه پزشکی تبدیل شده است گفت: یزد نسبت به سایر استان‌ها در حوزه درمان وضعیت بسیار مناسبی دارد.

وی اظهار داشت: در میزان تخت‌ها در بیمارستان‌ها و همچنین میزان و تعداد پرستار و کارکنان بیمارستانی و تجهیزات پزشکی به عنوان یکی از شاخصه‌های برتر در سطح کشور هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: رتبه اول پژوهشی میان دانشگاه‌های هم سطح، دارا بودن ۲۰ مجله علمی ـ پژوهشی و وجود ۲۰ مرکز دانش بنیان با محوریت سلامت از موفقیت‌های دانشگاه است.

دکتر هاشمی افزود: حال حاضر هدف گذاری ما از بیمارستان‌های معمولی به سمت بیمارستان‌ها با اهداف تخصصی و فوق تخصصی پیشرفته نظیر بیمارستان فوق تخصصی پیوند با ۷۰ درصد پیشرفت، بیمارستان سرطان تامین اجتماعی و بیمارستان پیوند کلیه است.

وی با اشاره به ارائه طرح‌های مختلف در زمینه جوانی جمعیت گفت: قرارگاه استانی جوانی جمعیت در سطح استانداری تشکیل شده و در سازمان‌های مختلف از جمله خود دانشگاه به صورت مکرر قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت را داریم و امیدواریم در آینده بتوانیم نتایج آن را در جامعه مشاهده کنیم.