رئیس شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان گفت: ۴۲۵ تشکل از فرمانداری و تشکل های مردم نهاد، ۱۰۶ سازمان مردم نهاد از ورزش و جوانان، ۲۱۱ سازمان از بهزیستی و ۱۱۱ سازمان از نیروی انتظامی مجوز کسب کردند. 

به گزارش صبح ساباط، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست تشکل‌های مردم نهاد استان یزد با اشاره به ۲۲ مردادماه سالروز تشکل‌های مردمی و آغاز هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: در حال حاضر تعداد کل سمن‌هایی که از استانداری کسب مجوز نمودند به ۲۱۱ تشکل میرسد و ۵ تشکل ارتقای کشوری پیدا کرده اند.

رئیس شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان یزد ادامه داد: تعداد تشکل‌هایی که از فرمانداری یزد کسب مجوز نموده و فعالیت شهرستانی دارند ۲۰۹ تشکل و در مجموع ۴۲۵ تشکل دارای مجوز از این دو نهاد هستند.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۰۶ سازمان مردم نهاد از ورزش و جوانان، ۲۱۱ سازمان از بهزیستی و ۱۱۱ سازمان از نیروی انتظامی مجوز کسب کردند.

معاون استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش از صدور سه مورد پروانه تاسیس و یک مورد نمایندگی در سه ماهه اول سال خبر داد و گفت: دقت نظر ویژه‌ای در صدور مجوز‌ها داریم و تلاش داریم به سازمان‌هایی مجوز بدهیم که هم در راستای فعالیت تعیین شده حرکت می‌کنند و هم در حوزه فعالیت‌های مردمی موثر باشند.

مهندس عزیزی با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف سلامت، فرهنگی، اجتماعی، علم و فناوری، زنان، کودکان، مذهبی، فقر زدایی و فعالیت‌های خبری و خیرخواهانه ابراز داشت: سطح فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در سطوح شهرستانی، استانی، ملی، منطقه‌ای و جهانی است.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان در ۱۱ اسفندماه سال جاری گفت: تشکل‌های مردم نهاد در این زمینه نفش ارزنده‌ای داشته و با توجه به نفوذ خود در بدنه مردم می‌توانند موجبات اعتماد افزایی به نظام و افزایش مشارکت مردم در این رویداد بزرگ کشور را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: امسال در اتفاقی بی سابقه رهبر معظم انقلاب به طور زود هنگام موضوع انتخابات را مطرح کردند و بر چهار مبحث سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت تاکید داشتند و این نقش شما را در زمینه مشارکت سنگین می‌کند.

معاون استاندار؛ انتخابات را تجلی جمهوریت نظام دانست و اظهار داشت: همیشه مردم تعیین کننده تکلیف نظام در عرصه انتخابات بودند و دشمن نیز مثل سنوات گذشته، همه تلاش خود را برای ناامیدی مردم به کار بسته است البته مردم همیشه هوشیارانه پای کار نظام ایستادند و این بار نیز دشمنان را مایوس خواهند کرد.

فاطمی استاندار هم در این نشست با اشاره به جایگاه موثر سمن‌ها در توسعه مشارکت‌های اجتماعی افزود: اعتقادمان این است که مجموعه‌های مردم نهاد به شرط توانمندی می‌توانند هم ناظر، هم مشاور و هم مجری بسیاری از طرح ها‌ی دستگاه‌های اجرایی باشند و به خوبی ایفای نقش کنند.

بررسی عملکرد و فعالیت‌ها، شناسایی و رفع آسیب‌ها و تقویت راهکار‌های حمایت از تشکل‌های مردم نهاد از مهمترین اهداف برگزاری این نشست بود.

انتهای پیام/