معاون استاندار گفت: پیش‌ثبت‌نام انتخابات از دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ به‌مدت ۷ روز تا ۲۲ مرداد آغاز می‌شود و داوطلبان شرکت در این دوره می‌توانند هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ امکان‌پذیر است.

به گزارش صبح ساباط؛ علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد در جمع خبرنگاران  با اشاره به در پیشرو بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کلید انتخابات از امروز با دستور وزیر کشور زده شد.

وی افزود:  پیش‌ثبت‌نام انتخابات از دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ به‌مدت ۷ روز آغاز می شود و متقاضیان تا  تا ۲۲ مرداد فرصت دارند با مراجعه به درگاه keshvar.moi.ir وارد لینک ثبت‌نام شده وهر روز از ساعت ۸ تا ۱۸  پیش ثبت نام انجام دهند.

معاون استاندار به موارد اصلاحی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس به‌صورت دو مرحله‌ای (ثبت‌نام اولیه و مرحله ثبت‌نام نهایی) انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان  با تاکید بر این نکته که تنها افرادی که در این مرحله ثبت‌نام خود را انجام داده باشند می‌توانند از ۲۷ مهرماه تا ۳ آبان ۱۴۰۲ ثبت‌نام خود را قطعی کنند گفت: اطلاعات افراد کاملا محرمانه بوده و حتی در دسترس استان ها نیز قرار نخواهد گرفت ضمن اینکه تمامی متقاضیان لزوما باید در پیش ثبت نام شرکت نمایند و پس از این مهلت فرصت دیگری برای ثبت نام وجود ندارد.