رئیس شورای اسلامی شهر یزد در سخنان پیش از دستور جلسه شورا از همه عزاداران حسینی که در دهه اول این ماه ماتم و عزا، تلاش خود را نسبت به اقامه عزای سید الشهدا (ع) به نحو احسن انجام دادند قدردانی کرد.

به گزارش صبح ساباط؛ عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در سخنان پیش از دستور در یکصدو چهل و سومین جلسه علنی شورا از همه عزاداران حسینی که در دهه اول این ماه ماتم و عزا، تلاش خود را نسبت به اقامه عزای سید الشهدا (ع) به نحو احسن انجام دادند قدردانی کرد.

سیفی گفت: شور و شعور حسینی در دل تمام مردم یزد به خصوص هیئت های مذهبی وجود دارد و امسال با مشارکت خوبی که در دهه اول محرم داشتند بیش از پیش این شور و شعور هویدا شد.

وی ادامه داد: از آحاد مردم یزد که با شور حسینی ِخود و با تجمع عاشورایی در حسینه امیر چخماقِ یزد ارادت خاص خود به آن حضرت را ابراز داشتند کمال سپاس را داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد یازدهم محرم، روز تجلیل از اسرا و مفقودان را نیز گرامیداشت و افزود: اسرا و مفقودین،پرچم دار عزت و افتخار جمهوری اسلامی هستید. آنها با توکل بر خدا و فرهنگ عاشورایی و به برکت خون شهداء و با عزم جدی و با مقاومت و از خودگذشتگی در اوج مظلومیت توانستند در مقابل دشمنان بایستند.آنها بهترین سالهای عمر خود را در اسارت گذراندند تا نام شکوهمند ایران اسلامی در اوج درخشش و باشکوه، ماندگار بماند.

سیفی همچنین روز اهدای خون را گرامیداشت و مطرح کرد: فرهنگ اهدای خون توانسته نجات بخش افراد زیادی از حادثه دیدگان سوانح رانندگی، بلایای طبیعی، اتفاقات غیرمنتظره و نیز بیماران مختلف باشد.

وی تأکید کرد: فرهنگ بی نظیری که با برانگیختن رفتاری شورانگیز در بین آحاد افراد جامعه، زمینه ساز رسیدن نظام سلامت کشور به نقطه اهدای خون صددرصد داوطلبانه مردم شده و برگ زرین دیگری بر پرونده قطور سخاوتمندی و عطوفت ایرانیان افزوده است