مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به صدور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فقره مجوز کسب و کار به صورت الکترونیکی و غیر حضوری در استان در سه ماهه ابتدای سال، از ۳۷۲ درخواست در مرحله صدور مجوز و ۶۲۰ مورد در دست بررسی خبر داد.

به گزارش صبح ساباط؛ محمد دهقان منشادی مدیرکل امور اقتصادی و  دارایی استان یزد از صدور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فقره مجوز کسب و کار به صورت الکترونیکی و غیر حضوری در استان خبر داد.

دهقان با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فقره مجوز کسب و کار به صورت الکترونیکی و غیر حضوری در استان یزد در مدت سه ماهه ابتدای سالجاری صادر شده، افزود: همچنین ۳۷۲ درخواست در مرحله صدور مجوز و ۶۲۰ مورد هم در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش استخراج شده از درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار در خصوص نوع مجوزها، جواز تأسیس واحد تولیدی و صنعتی با ۴۳۱ مورد بیشترین تقاضا را در استان یزد داشته است.

به گفته وی، کسب و کار خانگی، قالیبافی، دامداری روستایی و غیر صنعتی، پروانه طبابت، تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد، کسب و کار خانگی خیاطی لباس، پروانه اشتغال مشاوره روانشناسی، پروانه کسب خرده فروشی پوشاک زنانه، بهره‌برداری واحد تولیدی و صنعتی، موافقت اصولی تأسیس دام پروری صنعتی و نیمه صنعتی (دام) به عنوان ۱۰ مجوز دیگر پر طرفدار بوده است.

مدیر کل امور اقتصادی و  دارایی استان یزد با بیان اینکه بخش صنفی با ۲ هزار و ۱۵۶ درخواست، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است گفت: بیشترین آمار درخواست‌ها مربوط به شهرستان یزد و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های زارچ و مروست می‌باشد.

بر اساس مصوبه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب و کار و دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مبنی بر صدور الکترونیکی مجوز‌های کسب و کار، از سال گذشته تمامی فرآیند‌های درخواست و صدور مجوز‌های کسب و کار غیرکاغذی و الکترونیکی شد.

براساس این مصوبه همه دستگاه‌های مرجع باید زمینه لازم برای متقاضیان مجوز کسب و کار‌ها را فراهم کرده تا بتوانند در سامانه ملی مجوز‌های کشور https://mojavez.ir بارگذاری کنند.

در این سامانه فرد با انتخاب دستگاه مربوطه برای اعطای مجوزش و اعلام آدرس محل کسب و کار و بارگذاری مدارک، باید بعد از ۱۵ روزکاری نتیجه درخواست خود را دریافت کند.