دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: متاسفانه در استان یزد افراد 23 تا 65 ساله درگیر مواد مخدر بوده که بیشترین ماده مصرفی آنان نیز ماده مخدر صنعتی شیشه است.
 به گزارش صبح ساباط؛  محمد حسین امامی میبدی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به روند  افزایشی استعمال موادمخدر در دنیا گفت: متاسفانه در استان یزد افراد ۲۳ تا ۶۵ ساله درگیر مواد مخدر بوده که بیشترین ماده مصرفی آنان نیز ماده مخدر صنعتی شیشه است.
وی در ادامه با اشاره به تولید ۱۲۰۰ نوع مواد مخدر در کشور ابراز داشت: متاسفانه ورود علم شیمی به حوزه تولیدات مخدر صنعتی تنوع و قدرت تخریب این مواد به شدت افزایش یافته و روز به روز نیز متنوع تر می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در بخش دیگری از سخنانش به تشریح میزان درگیری اقشار مختلف جامعه استان پرداخت و اظهار داشت: نرخ شیوع مواد مخدر در جمعیت دانشجویی استان ۱.۸ درصد و این نرخ در جمعیت کارگری ۱۱.۸ درصد است که البته برنامه‌های مختلفی در قالب تفاهم نامه با دانشگاه ها  استان  در زمینه علائم مصرف مواد مخدر ، پیشگیری و درمان به ویژه خوابگاه های دانشجویی در حال اجراست.
امامی تبلیغات نادرست و تصور اشتباه از اعتیاد را از عوامل افزایش تمایل به مصرف مواد مخدر در جامعه کارگری دانست و گفت: قطعا مهاجرپذیر بودن استان در افزایش آمار کارگران معتاد اثرگذار است.
وی خاطر نشان کرد: مبارزه با مواد مخدر مسئولیتی عمومی و همگانی است. امامی با اشاره به کشف شش‌تن مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون و دستگیری یک‌هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر در استان ابراز داشت: هم اکنون ۱۷ کمپ ترک اعتیاد در بخش خصوصی مشغول فعالیت هستند که کار درمان معتادان را برعهده دارند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در تشریح برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر از برپایی نمایشگاه حوزه مواد مخدر در پارک بزرگ شهر طی امشب و فرداشب خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار می شود.
امامی تجلیل از خیرین حوزه مواد مخدر، تقدیر از خانواده های شهدای مواد مخدر در گلزار شهدا، حمایت همسران معتادبن با عنوان نارنا، افتتاح خانه پیشگیری از اعتیاد با مشارکت آموزش و پرورش در مرکز مشاوره امام حسین، حضور در نمازجمعه و میز خدمت در سطح شهرستان ها، افتتاح خانه یاری گران روستایی در تفت و کلنگ زنی خانه نشاط و تندرستی روستایی در روستای شمس آباد ابرکوه را از مهمترین برنامه های این شورا در هفته مبارزه با مواد مخدر دانست.
وی در پایان راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در استان را نوید بخش پاک سازی چهره شهر از معتادان متجاهر و کاهش سرقت های خرد عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد سرقت های خرد در استان توسط این دسته از معتادین صورت میگیرد.