رئیس جهاد کشاورزی دهستان کذاب گفت: ده هکتار از اراضی حاصلخیز بخش خضرآباد از توابع شهرستان اشکذر به کاشت انواع محصولات صیفی شامل انواع کدو، گوجه فرنگی، بادمجان، خیار سبز، لوبیاسبز و... اختصاص یافته است.

به گزارش صبح ساباط؛ دهستانی رئیس جهاد کشاورزی دهستان کذاب با بیان اینکه در بخش خضرآباد ده هکتار از اراضی حاصلخیز به کاشت انواع محصولات صیفی شامل انواع کدو، گوجه فرنگی، بادمجان، خیار سبز، لوبیاسبز و… اختصاص یافته است؛ گفت: برداشت این محصولات در بخش خضرآباد از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان مهرماه کار برداشت انواع محصولات ادامه داشته باشد.

دهستانی گفت: این محصولات هم به صورت کشت مستقیم با بذر و هم به صورت کشت نشاء انجام می شود که خوشبختانه به دلیل مزایای کشت نشایی هرساله کشت بدین روش در حال توسعه می باشد.

وی افزود: در کشت این محصولات از انواع رقم های اصلاح شده و مقاوم استفاده می شود.

رئیس جهاد کشاورزی دهستان کذاب گفت: به دلیل حداقل سموم کاربردی و کود‌های شیمیایی و مدیریت اصولی و فنی در مراحل مختلف و همچنین شرایط آب و هوایی مناسب منطقه، محصولات صیفی برداشت شده از این مزارع از کیفیت مطلوب و بازار پسندی رضایت بخشی برخوردار است به گونه ای که بسیاری از این محصولات در بازارهای هدف به عنوان محصول این بخش نامگذاری و با قیمتی بالاتر از محصولات مشابه به فروش می رسند.

شایان ذکر است؛ شهرستان اشکذر با دارا بودن دو منطقه بخش خضرآباد و دهستان رستاق به عنوان دومین شهرستان استان یزد در حوزه محصولات کشاورزی در سطح استان یزد؛ بیشترین تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.