مصرفه بهره وری انرژی، سرعت درصدور پروانه مسکن ملی، سریع در انجام مشوق‌های های طرح بازآفرینی شهری از مصوبه های شورای مسکن یزد بود.

به گزارش صبح ساباط؛ خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: توجه به بهروری انرژی در ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن یکی از دستورکار‌های مهم شورای مسکن استان است تا همه دست اندرکاران با توجه به این ضرورت مهم و اثر گذار واحد‌های مسکن ملی را احداث کنند.

وی گفت: با تصویب شورای مسکن توجه به افزایش بهروری و صرفه جویی در مصرف انرژِی یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

خواجه رضایی گفت: شهرداری‌های استان نیز با تصویب شورای مسکن موظف شدند با سرعت بیشتری پروانه‌های ساختمانی طرح مسکن ملی را صادر کنند.

وی ادامه داد:موضوع سیاست‌ها و مشوق‌های طرح باز آفرینی شهری نیز از دیگر دستور کار‌های نشست شورای مسکن استان یزد بود.

خسرو آبادی، معاون راه و شهرسازی استان یزد نیز دراین نشست گفت: یزد از استان‌های برتر در زمینه ثبت اطلاعات پروانه‌های ساختمانی طرح بازآفرینی شهری شناخته شده است.

وی افزود: در این نشست مقرر شد شهرداری‌های استان هر چه سریعتر اطلاعات لازم را در سامانه مرتبط ثبت کنند و اطلاع رسانی‌های لازم نیز برای بهرمندی بیشتر از تسهیلات و مشوق‌های طرح باز آفرینی شهری نیز صورت پذیرد.

استاندار در این نشست ویلایی سازی را هم چنان سیاست قطعی استان یزد در طرح نهضت ملی مسکن دانست و از همه دست اندرکاران خواست با جدید آن را دنبال کنند.

فاطمی افزود: همه توان و همت خود را باید بکار گیریم تا این طرح با سرعت، دقت و با رعایت اصول مهندسی و توجه به معماری ایرانی و اسلامی اجرایی وتحویل متقاضیان شود.