فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی پیامی صادر کرد.

به گزارش صبح ساباط؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است؛

بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏

۱۷ اردیبهشت ماه؛ سالروز تشکیل بسیج سازندگی یادآور یکی از تدابیر راهبردی، آینده‌نگرانه و دوراندیشانه امام خامنه­ای(مدظله­العالی)است که بر تارک آن نام بسیج سازندگی درخشنده و الهام‌بخش است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به دنبال سازندگی میهن اسلامی و برطرف سازی محرومیت‌های به جا مانده از دوران طاغوت بود، اما جنگ به ملت ایران تحمیل شد و ملت ایران با تمسک به اندیشه عاشورایی برگرفته از اندیشه الهی؛ به مقابله با این تجاوز برخاستند. لذا با تفکر جهادی و انقلابی، مکتب جهادی انقلاب اسلامی شکل گرفت، لذا الگوی بسیج سازندگی نیز برگرفته از الگوی جهادی مکتب شکل گرفته در دفاع مقدس است.

تشکیل بسیج سازندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جلوه‌های الطاف الهی و برکات انقلاب اسلامی است که به‌عنوان نماد حرکت جهادی و خدمت به مردم در مقاطع حساس و مهم کشور تبدیل شده است؛ بحمدالله بسیج سازندگی در دوران خدمت خود توانسته با فرهنگ، تفکر بسیجی و عمل به منویات امام خامنه‏ای در جهت تحقق آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی همچون محرومیت زدایی، خدمت رسانی و کمک به مستضعفین گام ‌های بزرگی بردارد و امروز با بهره گیری از ده‌ها هزار گروه جهادی در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی می‌کند. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نهضتی از جنس نهضت پیامبران است و فرصت‏ها به صنف و طبقه خاصی از مردم ایران اختصاص ندارد و همگی از یکسو بطور عادلانه باید برخوردار باشند و از سویی دیکر مشارکتی فعال دارند به حدی که نهضت مواسات، کمک مومنانه و تداومِ نهضت تعاون و احسان را به عنوان صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه‌ی مهدوی است. حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) می­فرمایند:« اين از خصوصيت نهضت اسلامى است كه همه قشرها در خدمت صادقانه، نه خدمت به حسب وظيفه ظاهرى، بلكه همه، يك وظيفه الهى براى خودشان احراز كردند و يك خدمتى همه [به‏] جامعه می‏کنند(امام خمینی، ۱۳۸۹،ج‏۸: ۷۶).

لذا بسیج سازندگی پس از گذشت بیش از ۲۲ سال از عمر خود بر اساس مطالبات امام خامنه­ای، با درک شرایط کشور و نیاز روز کشور، رسالت اصلی خود می­داند و با تمام توان خود برای تحقق جامعه اسلامی و مهدوی مورد تاکید حضرت امام خامنه‏ای حرکت خواهد کرد. تردیدی نیست عملیات روانی و هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان و استکبار جهانی و بدخواهان داخلی، در حقیقت مقابله باصلابت، موفقیت و نقش‌آفرینی تعیین‌کننده و مخلصانه جهادگران در صحنه‌ محرومیت زدایی و استقلال کشور بوده که بحمدالله با هوشمندی و بصیرت ملت فهیم ایران اسلامی، عقیم و ناکارآمدی آن بر همگان روشن و مشخص شده و خواهد شد. امروز بسیج سازندگی با تعریف جدیدی از حکمرانی متعالی اسلامی و مدیریت جهادی در مکتب شهید سلیمانی رحمت الله علیه با نقش آفرینیِ عرصه‌های سرنوشت‌ساز کشور برای تحقق جامعه اسلامی تلاش نموده و همچنان هوشمندانه در صحنه‌ خدمت­رسانی به ملت شریف ایران، مجاهدت مخلصانه داشته؛ تا روز به روز نیز شاهد گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی در بین جوانان ایران اسلامی باشیم. از خداوند متعال مسئلت داریم توفیق خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران را به همه‌ی ما عنایت بفرماید.