رئیس اورژانس یزد گفت: با مراجعه آمبولانس اورژانس به پارک، کودکان آسیب دیده توسط والدینشان به اورژانس تحویل داده شدند.

به گزارش صبح ساباط، احمد دهقان رئیس اورژانس یزد از سقوط ترن در پارک شادی یزد و مصدومیت دو کودک در این حادثه خبر داد و در این رابطه اظهار داشت: جمعه شب بر اثر خارج شدن قطار بازی کودکان از ریل، یک دختر و یک پسر، هفت و هشت ساله مصدوم شدند.

دهقان عنوان کرد: با مراجعه آمبولانس اورژانس به پارک، کودکان آسیب دیده توسط والدینشان به اورژانس تحویل داده شدند؛

رئیس اورژانس یزد با بیان اینکه دو مصدوم این حادثه به بیمارستان رهنمون اعزام شدند، بیان کرد: یکی از کودکان پس از معاینه مرخص شد اما کودک دیگر اکنون در آی. سی. یو بستری است.

وی اظهار داشت: هوشیاری این کودک بستری خوب است اما مشکوک به خونریزی کبد است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد ضمن اینکه بر اساس نظر پزشک، احتمال نیاز به جراحی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار صبح ساباط؛ جا دارد به هر سازمان و نهادی که متولی نظارت و رسیدگی بر این امر می باشد گوشزد کرد، مسلماً اگر مجموعه ای همچون پارک شادی یزد که تمامی وسایل آن به گونه ای هستند که زنگ خطر دارند نیاز به مراقبت، سرویس، سرکشی و تایید ایمنی بیشتر نداشته باشد کم از دیگر مکانها ندارد.

متولیان محترم تعزیرات حکومتی یا هر نهاد مربوطی که سرکشی به صنف های مختلف دارند می بایست وظیفه خود را باری به هر جهت در همه مجموعه های خدماتی به هرنحو به انجام رسانند.

در شهر کویری یزد که همه مردم آن به سخت کوشی معروفند و حتی به گونه ای به قطب صنعتی تبدیل شده که اکنون حجم وسیعی از مهاجرت ها به جهت اشتغال و از دیگر استانهاست می بایست به جز نیاز سنجی به زیرگذر و روگذر و دیگر مسائل، به تفریحات سالم و شادی مردم آن نیز توجه کافی شود.

امری که با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی جامعه و حجم فشاری که بر همه افراداست نیاز مبرمی است تا شاید کمی از این فشار را بکاهد.

جای تاسف دارد با وجود همه این مسائل یزد و یک پارک شادی و امید یک ساعت خوش برای خانواده ای تبدیل به درد و رنج و باب استرس و فشار روانی حاصل از مصدومیت فرزند دلبندی شود.

و در پایان جای بسی تعجب است که این نه وظیفه والدین که مسئولیت این امر با متولیان پارک است که امنیت اسباب و وسایل را تضمین کرده و درصورت بروز حادثه ای خود می بایست متولی و پاسخگو و پیگیر آن باشند نه اینکه والدین خود کودک دلبند خود را جهت درمان و کارهای مربوطه تحویل نمایند؛ چه بسا خطای ناشی از نداشتن اطلاعات درخصوص چگونگی جابجایی مصدومی جان وی را به خطر بنیدازد.

انتهای پیام/ص*