رئیس شورای شهر یزد درنشستی با اصحاب رسانه از درآمد جذب شده سال گذشته شهرداری یزد قریب به سه میلیارد تومان خبر داد و گفت: در سال 1401 علاوه بر صرف ۱۳۰ میلیارد تومان در رابطه با اتفاقات سیل، اقداماتی نیز در زمینه مرمت و ایجاد سیل‌بندهای شهر و خرید تجهیزات برای مقابله با بحران های مجدد صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار صبح ساباط؛ نشست خبری شورای اسلامی شهر یزد با حضور عزیز الله سیفی رئیس شورای شهر یزد و حجت الاسلام سید ناصر حیدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در حالی پس از گذشت قریب به یکسال از زمان آخرین نشست برگزار شد؛ که با استقبال خوب خبرنگاران روبرو بود.

سیفی رئیس شورا ابتدا با خیرمقدم به خبرنگاران و گرامیداشت روز معلم، مقدمه ای از آخرین اقدامات شورای شهر یزد بیان کرد و سپس از خبرنگاران دعوت کرد تا سئوالات خود را مطرح کنند.

وی، در پاسخ به سئوالات ریز و درشت خبرنگاران، از بودجه ۴۲۵۰ میلیارد تومانی ۱۴۰۲ شهرداری خبر داد و گفت: امسال پیشرفت خوبی را در پروژه ها شاهد خواهیم بود.

وقوع بحران ها مانع پیشرفت پروژه ها نشد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد، اظهار داشت: بودجه شهر یزد در بدو آغاز دوره ششم شورا ی اسلامی شهر یزد ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود که عمدتاً صرف تکمیل برخی طرح‌ها به ویژه طرح‌های نیمه تمام دوره‌های گذشته شهر شد و در سال ۱۴۰۱ نیز به رغم تصویب اعتبار ۲۲۲۷ میلیارد تومانی برای شهر با حوادث متعددی از جمله وقوع دو سیل ویرانگر، حادثه مرگبار قطار و در ادامه آسیب های وارده به شهر توسط اعتشاشگران روبرو شدیم ولی در عین حال سعی شد طرح‌های شهر دچار وقفه نشود.

سیفی از درامد جذب شده سال گذشته شهرداری یزد قریب به سه میلیارد تومان خبر داد و گفت: در سال گذشته علاوه بر صرف ۱۳۰ میلیارد تومان در رابطه با اتفاقات سیل، اقداماتی نیز در زمینه مرمت و ایجاد سیل‌بندهای شهر و خرید تجهیزات برای مقابله با بحران های مجدد صورت گرفت.

بودجه ۱۴۰۲ شهرداری یزد

وی، ادامه داد: امسال اعتبار ۴۲۵۰ میلیارد تومانی برای شهر یزد تصویب شد که یک هزار میلیارد تومان از این اعتبار از محل تسهیلات پیش بینی شده است و امیدواریم شاهد جهش و پیشرفت و تکمیل پروژه ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد، در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در خصوص مشکلات آسفالت، اظهار داشت: شهرداری برای آسفالت تمام معابر شهر نیازمند شش هزار میلیارد تومان است ولی امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص خواهد یافت.

علل ترافیک شهر یزد و راهکارهای کاهش آن

سیفی در خصوص ترافیک شهر یزد، بیان کرد: یکی از علل بروز ترافیک های امروز شهر یزد علی رغم گستردگی شهر یزد، عادت دادن مردم به استفاده از خودروهای شخصی به جای ناوگان حمل و نقل عمومی بوده است لذا امروز در شرایط پساکرونا نیازمند فرهنگ‌سازی برای آشتی دوباره مردم با ناوگان حمل و نقل عمومی شهر هستیم.

وی، با اشاره به آمار بالای موتور سیکلت برای هر خانواده پنج موتور در گذشته گفت: آمار جدید نشان می دهد که به ازای هر خانواده یزدی دو خودرو در شهر تردد دارد و این باعث تشدید ترافیک در شهر شده است و نیازمند همکاری مردم برای رفع مشکل ترافیک با استقاده از وسایل نقلیه عمومی هستیم و نیز  اجرای طرح‌های عمران شهری در دستور کار شهرداری است که برخی به صورت کوتاه مدت  و میان مدت و یا از طریق اصلاح تقاطع‌ها و برخی نیز به صورت بلندمدت در قالب ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح و طرح هیا روگذر و زیر گذر و همچنین تکمیل رینک شهری برای کاهش ترافیک انجام می‎ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد،از دیگر مصوبات شورای شهر را خریداری ۲۹ دستگاه اتوبوس و ۹۶ دستگاه ون برای حمل و نقل عمومی شهر در کنار راه اندازی تاکسی‌های خطی در شهر با هدف رونق حمل و نقل عمومی در شهر برشمرد.

حجت الاسلام حیدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد هم در این نشست خبری به برخی سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و از افزایش تعداد نشست های تخصصی برای تشریح بیشتر اقدامات کمیسیون ها برای اصحاب رسانه استان خبر داد.

 

  • نویسنده : زهرا صبوحی