دبیر عملی همایش گفت: نخستین همایش بین المللی و هشتمین همایش ملی طب کار و بیماری های شغلی با حضور متخصصان طب کار، پزشکان عمومی، کارشناسان بهداشت و متخصصان رشته‌های مختلف علوم پزشکی از ایران و کشور‌های اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی در چهار محور سخنرانی‌های کلیدی، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و ارائه مقالات برگزار می‌شود.

به گزارش صبح ساباط؛ محمدحسین داوری دبیر علمی اولین همایش بین المللی و هشتمین همایش کشوری طب کار از برگزاری نخستین همایش بین المللی و هشتمین همایش ملی طب کار و بیماری های شغلی ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت در بیمارستان شهید صدوقی یزد خبر داد.

دبیر علمی همایش درجمع اصحاب رسانه گفت: حفظ سلامت نیروی کار به عنوان پشتوانه اصلی توسعه پایدار کشور از اهداف برگزاری این همایش است.

داوری ادامه داد: ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که حدود ۱۰۵ مقاله آن توسط هیات داوران پذیرفته شد که ۸۰ مقاله به صورت پوستر و ۲۵ مقاله به صورت سخنرانی در همایش ارائه می شود.

وی افزود: نخستین همایش بین المللی و هشتمین همایش ملی طب کار و بیماری های شغلی با حضور متخصصان طب کار، پزشکان عمومی، کارشناسان بهداشت و متخصصان رشته‌های مختلف علوم پزشکی از ایران و کشور‌های اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی در چهار محور سخنرانی‌های کلیدی، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و ارائه مقالات برگزار می‌شود.

داوری بیماری‌های تنفسی، عضلانی ـ اسکلتی، بیماری‌های شنوایی و پوستی را مهمترین بیماری‌های شغلی دانست و یادآور شد: سالیانه ۱۶۰ میلیون بیماری شغلی در دنیا به دلیل حوادث و بیماری‌های شغلی روی می‌دهد که شش هزار مورد منجر به مرگ می‌شود.

وی با اشاره به این که نهمین علت بیماری های غیر واگیر عوامل شغلی هستند، تصریح کرد: بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، پنج درصد از تولید ناخالص کشورها صرف حوادث و بیماری‌های شغلی می‌شود.

امیر هوشنگ مهرپرور، دبیر بورد تخصصی طب کار کشور و رئیس اولین همایش بین المللی و هشتمین همایش کشوری طب کار با اشاره به قدمت ۲۰ ساله رشته طب کار در کشور اظهار داشت: طب کار همچنان یک رشته نوپا در کشورمان محسوب می‌شود و برگزاری این همایش می تواند به رشد و توسعه این رشته کمک کند.

وی با اشاره به برگزاری این همایش به صورت بین المللی، برگزاری آن به صورت بین رشته ای و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه این همایش را از دیگر ویژگی‌های خاص این همایش دانست و گفت: همایش مذکور برای اولین بار در خارج از تهران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار می‌شود.