فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست در نامه ای به مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در فصل زادآوری حیات وحش خصوصا فضاي مجازي در زمینه خريد و فروش نوزادان حيات وحش، جوجه و تخم پرندگان شكاري تأکید کرده است كه متعاقب آن متاسفانه فروش حيات وحش به صورت حضوري و يا غيرحضوري (توسط پيك، تاكسي اينترنتي، اتوبوس بين شهري و باربري هاي شهرستان ها و...) صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار صبح ساباط به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در نامه سرهنگ جمشید محبت خانی، به مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها آمده است: نظر به فرا رسيدن فصل زادآوري حيات وحش در مناطق تحت مديريت سازمان متبوع و لزوم حفاظت و صيانت هرچه بيشتر گونه ها در اين فصل، خواهشمند است دستور فرماييد موارد ذيل در دستور كار كليه نيروها بويژه نيروهاي يگان حفاظت استان قرار گيرد.

۱- انجام اقدامات آموزشي و فرهنگ سازي در رسانه هاي سمعي و بصري استاني و آگاهي بخشي به گردشگران، جوامع محلي و آحاد مردم در خصوص فصل زادآوري حيات وحش و لزوم حفاظت از گونه ها .

۲- كنترل گردشگران، ورزشكاران و… و انجام اقدامات آموزشي- فرهنگي در خصوص عدم ايجاد آلودگي صوتي و كمك به حفظ آرامش حيات وحش در اين فصل.

۳- كنترل و انجام اقدامات آموزشي در خصوص عدم غذارساني دستي به حيات وحش در اين فصل.

۴- تاكيد در رصد و پايش بيشتر مناطق جهت جلوگيري از زنده گيري نوزادان حيات وحش، برداشت جوجه وتخم پرندگان، به ويژه پرندگان شكاري كه در سال هاي اخير به يك چالش بزرگ تبديل شده است.

۵- تاكيد در رصد و پايش فضاي مجازي در خصوص خريد و فروش نوزادان حيات وحش، جوجه و تخم پرندگان شكاري كه متعاقب آن متاسفانه فروش حيات وحش بصورت حضوري و يا غيرحضوري (توسط پيك، تاكسي اينترنتي، اتوبوس بين شهري و باربري هاي شهرستان ها و…) صورت گرفته كه در سال هاي اخير به چالشي جدي مبدل شده و افراد و باندهايي در اين بخش فعال شده اند كه اين مهم قابل تامل بوده و يكي از راه هاي مهم، كنترل و عدم برداشت حيات وحش از طبيعت است.

۶- نظارت كامل مدير كل محترم و فرمانده يگان حفاظت استان بر اجراي مفاد بندهاي فوق الذكر

انتهای پیام/ص*