رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش های شورای اسلامی شهر یزد گفت: با استفاده از منظومه خدمات یکپارچه یزد من شهروندان می‌توانند با یک حساب کاربری از تعداد زیادی از خدمات شهرداری که برای شهروندان ارائه می شود؛ استفاده کنند.

به گزارش صبح ساباط؛ مجید تجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش های شورای اسلامی شهر یزد گفت: با استفاده از «منظومه خدمات یکپارچه یزدمن» شهروندان می‌توانند با یک حساب کاربری از تعداد زیادی از خدمات شهرداری که برای شهروندان ارائه می شود، استفاده کنند.

تجملیان ادامه داد: طی قریب به دو سال گذشته در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش ها با همکاری سازمان فاوا و مجموعه های دیگر شهرداری از جمله سازمان‌های سیماومنظر، حمل و نقل، مدیریت پسماند، حوزه مدیریت ترافیک شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در صدد عملیاتی شدن منظومه‌ی خدمات یکپارچه یزدمن بوده‌ایم.

به گفته وی: این منظومه متشکل از تعداد زیادی خدمات مختلفی است که شهرداری به شهروندان ارائه می کند و همه آن ها حول یک سامانه هویت سنجی و اعتبار سنجی متمرکز فعالیت می کنند. یعنی مردم با یک حساب شهروندی می‌توانند انواع خدمات را از شهرداری دریافت کنند و نیاز به حساب‌های کاربری متعدد نداشته باشند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش ها از تأخیر پیش‌آمده در رونمایی و شروع به کار رسمی منظومه خدمات یکپارچه یزدمن پوزش خواست و گفت: طی برنامه ریزی قرار بود در دهه مبارک فجر ۱۴۰۱ از این منظومه یکپارچه رونمایی شود اما باید علاوه بر بخش های فنی و اجرایی که هماهنگ شده بود، بخش های مالی شهرداری نیز با فرآیندهای این منظومه خدمات یکپارچه هماهنگ می شدند که متاسفانه مغفول واقع شده بود. به همین دلیل مقرر شد رونمایی این منظومه به اوایل سال ۱۴۰۲ موکول شود.

مجید تجملیان افزود: با رونمایی از منظومه خدمات یکپارچه یزدمن، شهروندان در ابتدا می توانند از طریق تلفن همراه خود برای استفاده از اتوبوس، وسایل بازی شهربازی، پارک خودرو در حاشیه معابر، تحویل پسماند خشک و چندین خدمات دیگر استفاده کنند. ضمناً به تدریج به فهرست خدمات تحت پوشش «یزدمن» افزوده خواهد شد.

شایان ذکر است؛ مطابق برنامه‌ریزی مجدد انجام شده بناست ان‌شاءالله مراسم رونمایی منظومه خدمات یکپارچه یزدمن در بهار ۱۴۰۲ برگزار گردد.