رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت:از نصب ۶۰ المان مناسبتی در سطح شهر یزد خبر داد و اظهار کرد: در فراخوان شهرداری برای بهسازی فضاهای شهری، رقابتی میان هنرمندان استان برگزار و ۳۰ اثر برگزیده انتخاب شد.

به گزارش صبح ساباط؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از نصب ۶۰ المان مناسبتی در سطح شهر یزد خبر داد و اظهار کرد: در فراخوان شهرداری برای بهسازی فضاهای شهری، رقابتی میان هنرمندان استان برگزار و ۳۰ اثر برگزیده انتخاب شد و این طرح‌ها در چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

محمدحسن منصوری‌زاده با بیان اینکه شاخص‌ترین طرح، سی‌سفالینه منقوش در پیاده‌روی پارک شادی است، افزود: استفاده از نمادهای ملی و مذهبی همچون سفره هفت‌سین از اولویت‌های شهرداری در سال جدید است که در ۲۰ نوروزگاه در سطح شهر نصب خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با بیان اینکه نوروزگاه‌ها شامل بوستان‌های اصلی شهر، اماکن تاریخی و مکان‌های عمومی است، خاطرنشان کرد: عدالت‌محوری از اولویت‌های اصلی در چینش المان‌های نوروزی در سطح شهر است و سازمان شهرداری در نظر دارد حداقل در یک یا دو نقطه از مناطق شهری نمادهای ملی وجود داشته باشد.

منصوری‌زاده تصریح کرد: پارک‌های کوهستان، بزرگ شهر، بوستان مهر و ملل از مکان‌های در نظر گرفته شده برای اقامت مسافران نوروزی است و اقدامات لازم برای رفاه حال مسافران نوروزی در این پارک‌ها در نظر گرفته شده است.

وی عمده‌ترین کار این سازمان را ساماندهی بوستان‌ها و نصب المان‌ها دانست و گفت: با توجه به بارش‌های سال جاری، رشد ۵۰ درصدی در بهسازی و ساماندهی فضاهای شهری نسبت به سال قبل اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد افزود: اجرای درختان نورانی در ۲۴ نقطه شهر شامل پارک‌وحشی بافقی، میدان شهدای یعقوبی و ۵۲ متری امام‌شهر از دیگر اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای زیباسازی شهر در سال جدید است.