مدیر شرکت حمایتی کشاورزی استان یزد گفت: در سال جاری بیش از 21 هزار تن توزیع شده که نسبت به مدت مشابه با 3 درصد رشد همراه بوده است.  

به گزارش صبح ساباط؛ محمدحسن زارعیان مدیر شرکت حمایتی کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در سال جاری با وجود انواع مشکلات در حوزه تامین نهاده های کشاورزی، با پیگیری ها و تلاش های مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تاکنون بیش از ۳۱ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تهیه شد.

وی افزود: از این میزان در سال جاری بیش از ۲۱ هزار تن توزیع شده که نسبت به مدت مشابه با ۳ درصد رشد همراه بوده است.

زارعیان تصریح کرد: البته از این میزان ۱۵ هزار تن مربوط به کودهای ازته، ۳ هزار تن مربوط به کودهای فسفاته با ۴۳ درصد رشد، ۲ هزار و ۲۴۱ تن مربوط به کودهای پتاسه با ۸ درصد رشد بوده است.

 وی در ادامه با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته در زمینه توزیع کود رشد ۳۹۸ درصدی را در زمینه انواع آفت کش های مورد نیاز استان شاهد بودیم اظهار داشت: امسال بیش از ۱۶ هزار لیتر انواع آفت کش های ضروری بین کشاورزان توزیع شده است.

زارعیان با اشاره به جذب ۹۶ درصدی سهمیه کلی استان ابراز داشت: علاوه بر توزیع کود مورد نیاز کشاورزان، مقدار بیش از ۹ هزار تن ذخیره استراتژیک انواع کودهای کشاورزی صورت گرفته که ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است بنابراین هیچ مشکلی در زمینه تامین کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان به ۶۰ کارگزار تامین نهاده های کشاورزی این شرکت در سراسر استان واصل شود، کود کشاورزی تحویل خواهد شد.

وی  ابراز امیدواری کرد: با وجود ذخیره استراتژیک مناسب استان، در کشت بهاره و با مصرف بهینه کودهای با کیفیت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی نیز ارتقاء یابد.