رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در پیامی فرا رسیدن ۷ اسفند؛ بیستمین سالگرد تأسیس این واحد دانشگاهی را تبریک گفت.

به گزارش صبح ساباط؛ محمود دهقانی اشکذری؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در پیامی فرا رسیدن ۷ اسفند؛ بیستمین سالگرد تأسیس این واحد دانشگاهی را تبریک گفت.

بنابر این گزارش متن پیام دهقانی اشکذری بدین شرح است:

باسمه تعالی

فرا رسیدن بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر و تقارن آن با سالروز میلاد حضرت سید الساجدین علیه السلام را به تمام دانشگاهیان، به ویژه اعضای محترم هیأت علمی، کارمندان گرامی و دانشجویان عزیز تبریک می گویم.

دانشگاه آزاد اسلامی که در حال حاضر نیمی از بار آموزش عالی کشور را بر عهده دارد، مولود انقلاب اسلامی و یکی از شجره‌های طیبه علم و فناوری در جمهوری اسلامی بوده که در رتبه ‌بندی‌های بین‌المللی جایگاه خوبی دارد و به دنبال گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه است. اکنون این دانشگاه با داشتن سرمایه های انسانی شامل دانشجویان توانمند و اعضای هیئت علمی مجرب ، ظرفیت بالایی دارد که مطالبات رهبر معظم انقلاب از این دانشگاه را که ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه است، عملیاتی کند. دانشگاه آزاد اسلامی پس از پشت سر گذاشتن گام اول خود که توسعه کمی بود، در حال حاضر تصمیم دارد در گام دوم، در قالب برنامه های پنج ساله عملیاتی، تحولی بنیادین در راستای رشد و تعالی خود قدم بردارد.

رویکردهای تحول آفرین در این سند حول ۵ چرخش اساسی به شرح ذیل خواهد بود:

۱-چرخش تحول آفرین از آموزش حافظه محور به یادگیری تعالی بخش عمیق و کاربردی
۲-چرخش تحول آفرین از عرصه محوری مقاله گرا و غیر هدفمند در پژوهش به سمت مسئله محوری
۳-چرخش تحول آفرین از ناکارآمدی فرهنگی و تربیتی به اجتماع تربیتی ، فرهنگی و هویتی ارزش مدار
۴-چرخش تحول آفرین از اقتصاد شهریه محور به پایداری اقتصادی مبتنی بر درآمدزایی از جریان یادگیری تحول آفرین و پژوهش و نوآوری کارآمد
۵-چرخش تحول آفرین از رشد کمی، فیزیکی و غیر هدفمند واحدهای دانشگاهی به توسعه کیفی

اینجانب هفتم اسفندماه، سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر که پس از دو دهه تلاش خستگی ناپذیر، اکنون به یکی از واحدهای دانشگاهی موفق و شاخص در استان یزد مطرح می باشد را به اعضای محترم هیات موسس، همکارانم در واحد اشکذر و پس از آن به دانشجویان و دانش آموختگان و هموطنان عزیزی که به نحوی در کنار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر بوده اند صمیمانه تبریک گفته، از تلاش ها و مجاهدت های همه سرورانی که به نوعی در ایجاد، توسعه و تحقق رسالت های این دانشگاه مؤثر بوده اند، صمیمانه تشکر و قدردانی نموده از خدای بزرگ توفیق همگان را خواستارم.