معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در رتبه بندی معلمان فصل الخطاب قانون است و ایرادات آن با ایستادگی نمایندگان مجلس رفع شد. 

به گزارش صبح ساباط؛ قاسم احمدی لاشکی در گردهمایی مدیران و روسای نواحی و مناطق آذربایجان شرقی ضمن عرض تسلیت به مردم آبادان و خوزستان و خانواده های پنچ دانش آموز و معلم حادثه دیده، گفت: این اتفاق باید درسی بزرگ برای ما داشته باشد که ساخت و ساز و ایمنی شوخی بردار نیست و هرگونه کوتاهی و تخلف فاجعه انسانی را موجب می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش در بخش مهمی از مدرسه سازی با مشارکت خیرین باید بر مدار استاندارد و ایمنی کار کند و اولویت اصلی باشد و در قانون هم عدم سهل انگاری در این مورد شدیدترین مجازات ها را دارد.

وی با بیان اینکه ریشه اصلی آموزش در دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: تربیت درست باعث می شود انسانی کارآمد، با صداقت و اخلاق و متخصص رشد کند تا خطا را به صفر برساند.

وی در ادامه در بخش دیگر سخنان خود گفت: سامانه شاد بسیار ارزشمند است ولی هیچ چیز جای آزمون حضوری را نمی گیرد.

لاشکی گفت: در سیستم ۳۰۰ هزار فرهنگی بالای ۲۵ سال سابقه داریم که خالی شدن دستگاه از این افراد آسیب کیفی و کمی را بدنبال خواهد داشت.

وی به شرایط حساس کنونی اشاره کرده و تاکید کرد: جلسات نباید فقط صورت تئوری داشته باشد و باید بر این باشیم که چه کاری بکنیم.

معاون وزیر از بودجه ای که برای پژوهش سراها، مدارس شاهد، دارالقران، تعمیر و نگه داری سیستم گرمایشی و… ایاب و ذهاب و اردوگاهها، مدارس عشایری، تغذیه مدارس شبانه روزی، تجهیزات هنرستان ها در نظر گرفته شده خبر داد و گفت: در این میان تجهیز هنرستان ها باعث می شود تراکم برای انتخاب رشته تجربی کمتر شود.

وی در ادامه تاکید کرد: هنر این نیست که مشکلات را برای نفر بعدی انتقال بدهیم بلکه هنر این است ک ما بخشی از مشکلات موجود را حل بکنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه در مورد رتبه بندی گفت: فصل الخطاب قانون است و این لایحه اول دولت هست که ایرادات فراوانی داشت و باید از ایستادگی نماینده ها در مجلس تشکر کنیم .

وی توضیح داد: این قانون شامل اموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی و در کل افرادی که در بخش اموزشی و تربیتی شاغل هستند می شد و حوزه توان بخشی را نادیده گرفته بودند که این بخش اصلاح شد.

لاشکی افزود: معلمان بر اساس توانمندی و رتبه های خود در رتبه یک تا ۵ قرار می گرفتند که مجلس این مورد را خلاف شان و مقام معلم دانست و در یک بخش اصلاحی آموزشیار معلم ،مربی معلم، استاد یار معلم، و دانشیار معلم و استاد معلم طبقه بندی شد.

وی افزود: همچنین در اصلاحیه های بعدی مدت زمان کسب رتبه را به ۵ سال کاهش دادیم و برای معلمان مناطق محروم و استثنایی به سه و نیم سال کاهش یافت.