مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: مردم نگران نباشند قبل از مراجعه حساب خود را بررسی کنند، آنان  اعتراض کنند، یارانه جاماندگان پس از احراز مشمولیت واریز می شود.

به گزارش صبح ساباط؛ محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد دقایقی قبل در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع طرح “مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها” با اشاره به اینکه دلالان، تولید کنندگان خارجی، قاچاقچیان و مردم چهار گروه استفاده از ارز ترجیحی بوده اند گفت: البته در این میان سهم مردم از همه کمتر بوده است که با اصلاح یارانه ها این سهم افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۷ میلیون نفر در کشور از جاماندگان یارانه محسوب می شوند گفت: جاماندگان یارانه نباید به سامانه معیشتی مراجعه کنند بلکه باید صبر داشته باشند و بعد از بازشدن سایت هدفمندی به آن سایت مراجعه کنند

فلاحتی افزود: معترضانی که قبلا یارانه دریافت می کردند و اخیرا یارانه معیشتی دریافت نکردند یا معترضانی که نسبت به دهک خود اعتراض دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه حمایت به نشانی hemayat.mcls.gov.ir نیز اعتراض خود را ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: البته در روزهای اول اختلالاتی در سامانه وجود داشت که به دلیل مراجعه جاماندگان به این سامانه بود هر چند شماره تلفن های ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ و ۰۲۱۶۳۶۹ نیز برای ثبت اعتراص معترضان در خصوص یارانه ها در نظر گرفته است بنابراین سامانه حمایت برای ثبت نام فرد جدید نیست.

این مقام مسئول در ادامه به تشریح انواع جاماندگان یارانه پرداخت و گفت: دسته اول از جاماندگان کسانی هستند که از ابتدای پرداخت یارانه ها درسال ۸۹ به هر دلیلی ثبت نام نکردند، دسته دوم کسانی که در سال ۹۳ جهت دریافت یارانه ثبت نام نکرده یا انصراف دادند، دسته چهارم افرادی که از سال ۹۴ از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف شدند و دسته آخر هم حذف شدگان معیشتی جدید هستند که جزو دهک دهم یارانه بگیران به حساب آمدند.

فلاحتی به مردم اطمینان داد منابع مالی یارانه معیشتی طرح مردمی سازی یارانه ها تامین شده و کسانی که پس از ثبت اعتراض و بررسی، مشمول دریافت یارانه تشخیص داده شوند یارانه آنان پرداخت می شود.

وی به مردم توصیه کرد در صورت داشتن اعتراض در خصوص دهک یارانه ها حتما اعتراض خود را در سامانه

hemayat.mcls.gov.ir ثبت نمایند. همچنین جاماندگان نیز پس از اعلام بازشدن سایت هدفمندی به نشانی www.hadafmandi.ir مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: همکاران بنده از ۸ صبح تا ۱۱ شب در اداره پاسخگوی سوالات مردم درباره طرح عادلانه سازی یارانه ها هستند و در صورت اعلام نیاز فرمانداران، هم همکاران ما در فرمانداری ها برای پاسخگویی به مردم حضور پیدا می کنند

وی در پایان اظهار داشت: مردم عزیز قبل از مراجعه به اداره تعاون حساب خود را چک نمایند چرا که ممکن است سامانه پیامکی بانک ها دچار اشکال باشد.

  • نویسنده : حیران