رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد: با درج همزمان قیمت تولید و مصرف بر روی کالا، شفاف سازی قیمت‌ها و حذف واسطه‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش صبح ساباط؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: این طرح از آذرماه سال گذشته با هدف شفاف سازی قیمت ها، حذف واسطه‌های غیرضرور، بهره مندی قانونی هر یک از عوامل تولید از سود مصوب قانونی و کاهش قیمت تمام شده کالا‌ها در حال اجراست.
دکترعلمداریزدی افزود: از زمان اجرای این طرح در چهار مرحله، ۴۰ گروه کالایی مشمول این طرح شده است.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح، قیمت مصرف کننده در کالا‌های مصرفی تا ۳۰ درصد بیشتر و در کالا‌های سرمایه‌ای تا ۲۰ درصد می‌تواند بیشتر از قیمت تولیدکننده باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآورشد: در مرحله پنجم این طرح که از چند روز پیش اجرایی شد، همه کالا‌های تولیدی مشمول طرح هستند که البته اقلام دارویی و پزشکی، لباس و پوشاک، طلا و زیورآلات، انواع صنایع دستی، لوازم التحریر، محصولات فله‌ای کشاورزی و صنفی و محصولات بورسی و عرضه شده در بورس از این طرح استثنا شده اند.
دکترعلمداریزدی گفت: در این طرح همه تولیدکنندگان و واردکنندگان مکلف هستند که دو نوع قیمت را روی کالا درج کنند؛ یکی قیمت تولیدکننده و یا واردکننده و یکی هم حداکثر قیمت مصرف‌کننده که تفاوتی هم برای شرکت‌های تولیدی یا وارداتی ندارد.