رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز استان یزد: در حال حاضر 20درصد مدارس استان فرسوده هستند و در حال حاضر 300 مدرسه یا 3 هزار کلاس درس نیازمند هستیم.

به گزارش صبح ساباط؛ میر حسین رامنش رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به عضویت بالغ بر ۲۵۰۰ عضو حقیقی و حقوقی در این مجمع گفت: حدود ۵۰ درصد مدارس استان  توسط خیرین یا با مشارکت آن ها ساخته شده و این مهم سبب شده تا طی سال های متمادی مقام اول کشور را کسب کنیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۴ پروژه و ۱۹۲ کلاس و از ابتدای سال تاکنون هم ۴ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان احداث شده است.

رادمنش در خصوص مدارس فرسوده هم ابراز داشت: در حال حاضر ۲۰درصد مدارس استان فرسوده هستند و در حال حاضر ۳۰۰ مدرسه یا ۳ هزار کلاس درس نیازمند هستیم.

رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ۳۱۷ میلیارد تومان برای پروژه های آموزشی مصوب شد که ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۶۸ مدرسه خیری که خیرین سهم خود را انجام داده و منتظر کمک های دولتی هستند اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای ساخت هر کلاس درس و محیط آموزشی آن یک میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان هزینه می شود گفت: خیرین در زمینه ساخت و تجهیز مدارس نقش بی بدیلی ایفا کردند.

  • نویسنده : حیران