شهردار شهرجهانی یزد از افزایش هزینه ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر خبر داد.

به گزارش صبح ساباط؛ ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست با خبرنگاران با اشاره به افتتاح ۶۶ طرح عمرانی در دهه فجر گفت: اتمام طرح‌های نیمه تمام در راستای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی در ادامه از اجرای طرح کارخانه کمپوست یزد پس از سال ها بلاتکلیفی خبر داد و ابراز داشت: برای تکمیل این پروژه حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و فاز اولیه اجرایی شده است که تلاش داریم تا خردادماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری کامل برسانیم.

محی الدینی با اشاره به ضرورت استفاده بهینه در مصرف انرژی، گفت:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تمام چراغ‌های روشنایی سطح شهر یزد به چراغ‌های کم مصرف مبدل شود.

شهردار یزد جداسازی کامل آب شرب شهری از غیرشرب را از الزامات مدیریت شهری در یزد دانست و  تصریح کرد:‌ اعتبار مورد نیاز برای اجرای این مهم ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تاکید کرد: قبول داریم وضعیت آسفالت در شهر یزد نامناسب است چرا که باید به دلیل اختلاف دمای زیاد بین شب و روز؛ رسیدگی به آسفالت ها منظم و مستمر انجام شود، که متأسفانه طی سه یا چهار سال اخیر آن طور که باید به این مهم توجه کرد.

محی الدینی در خصوص الحاق شاهدیه و حمیدیا به یزد هم گفت:معتقدیم یزد،‌ شاهدیه و حمیدیا باید یکپارچه شوند تا علاوه بر ارائه خدمات به موقع از هرگونه سوء استفاده و اقدام غیرقانونی پیشگیری شود.

شهردار شهرجهانی یزد  در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش هزینه ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر خبر داد و ابراز داشت: مطالبه مردمی نقش مهمی در توسعه خدمات شهری دارد و انتظار داریم خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار جامعه این مهم را با رویکرد توسعه همه جانبه و منطقی در دستور کار خود قرار دهند.

این مدیر شهری ارائه خدمات مناسب و به موقع را از جمله اولویت‌های اجرایی مدیریت شهری دانست و بیان کرد:‌ سعی داریم از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارائه خدمات یکپارچه و منطقی به شهروندان استفاده کنیم

محی‌الدین در پایان مقابله با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد، اظهار کرد: داشتن قوانین متناقض در حوزه مدیریت شهری زمینه لازم برای سوء استفاده زمین خواران را ایجاد کرده که باید خیلی شفاف و دقیق نسبت به ساماندهی این مهم اقدام کنیم.

  • نویسنده : حیران