رئیس اداره سواد آموزی شهرستان اندیمشک گفت: حجم ابلاغی سواد آموزی در شهرستان اندیمشک 450 نفر بوده که تاکنون بیش از 80 در صد آن محقق شده است.

صبح ساباط؛ بابک مرادی در حاشیه بازدید از مرکز یاددهی و یادگیری سواد کوی لور اندیمشک با تبریک ۷ دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی گفت: از بدو تولد این نهاد مقدس امر سواد آموزی به خوبی اجراء شده و در مبارزه با بی سوادی گامهای محکم و استواری برداشته شده است.

وی گفت : اکنون ۱۱۰ نفر از آموزش دهندگان نهضت؛ کار سواد آموزی را در اندیمشک انجام می دهند و میزان باسوادی در این شهرستان بیش از ۹۲ درصد است که  جز شهرستان های باسواد استان محسوب می شود.

رئیس اداره سواد آموزی اندیمشک گفت: حجم ابلاغ شده سواد آموزی در سال جاری ۴۵۰ نفر بوده است که تاکنون ۸۰درصد آن در هر سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم سواد محقق شده است.

وی افرود: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ در اندیمشک تعداد ۵۵۰۰ فرد بی سواد با رنج سنی ۱۰ تا ۴۹ سال وجود داشت که طی ۳ سال گذشته با برگزاری منظم کلاس های سوادآموزی این رقم به ۲۷۵۰نفر تقلیل یافت و امیدواریم این آمار را به حداقل برسانیم و شاهد روزی باشیم که هیچ فرد بی سوادی در شهرستان نداشته باشیم.

  • نویسنده : آرش حیدری
  • منبع خبر : تاباخبر