فاطمی؛ با بیان این‌که در حال حاضر این استان سالانه با کمبود 50 میلیون مترمکعب آب شرب مواجه است گفت: اگر طرح‌های خطوط انتقال‌آب شرب به یزد با فوریت برنامه‌ریزی و اجرایی نشود مردم این استان با بحران جدی آبی مواجه می‌شوند.

به گزارش صبح ساباط؛ مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شد سفرهای استانی نمایندگان مجلس را از جمله اقدامات حائز اهمیت در راستای بررسی دقیق مشکلات و مسائل کشور دانست و اظهار کرد: این اقدام مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته که نشان دهنده اهمیت و درستی این مهم است.

وی؛ توسعه صنعتی، حمایت از میراث فرهنگی و شرکت‌های دانش بنیان را از جمله ظرفیت‌های توسعه‌ای استان دانست و بیان کرد: ما اعتقاد داریم مسیر ریل‌گذاری توسعه پایدار استان یزد از مراکز علمی و فناورانه می‌گذرد.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به مشکل جدی آب شرب در استان ابراز داشت:  مصرف آب شرب در این استان ۱۱۰ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر مردم یزد سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب آب شرب کم دارند و اگر خطوط انتقال آب اجرایی نشود و هرچه سریعتر برنامه اجرایی آن در دستور کار قرار نگیرد با بحران جدی آبی مواجه می‌شوند.

فاطمی در ادامه با اشاره به اهمیت پیش‌بینی کاهش شدید بارش برف و باران در استان یزد و کشور گفت: شرایط ویژه سال جاری اهمیت و فوریت برنامه‌ریزی برای تأمین آب شرب مورد نیاز در دیار کویری را چند برابر کرده است.

عالی ترین مقام اجرایی در استان افزایش حاشیه نشینی را از دیگر چالش‌های جدی یزد دانست و بیان کرد: توسعه اقتصادی استان نیاز به برنامه‌ریزی جدی و مستمر دارد.

فاطمی؛  کمبود مدرسه را یکی از مهمترین چالش‌های حوزه آموزش و پرورش، عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۴ مدرسه خیری با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۶۰ درصد در انتظار انجام تعهدات دولتی است.

  • نویسنده : حیران