مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به اینکه هزینه‌های جاری و عمرانی شرکت‌ نسبت به سالهای گذشته به شدت افزایش یافته اما درآمدها ثابت مانده است، لزوم توجه سیاستگذاران و تصمیم سازان کشور به بسترسازی عدالت در تعرفه‌های تلفن ثابت را خواستار شد.

مدیر مخابرات منطقه یزد با بیان اینکه با توجه به نیاز ضروری جامعه به ارتباطات مخابراتی خصوصا در شرایط فعلی ، اکثر قریب به اتفاق فعالیت‌ها به صنعت مخابرات متکی شده است گفت: متاسفانه طی ۱۷ سال گذشته، تعرفه تلفن ثابت در ایران تغییری نکرده؛ حال آنکه هزینه‌های ایجاد و نگهداری این نوع خدمات به شدت افزایش یافته و بیش از ۱۰ برابر شده است.

وی هزینه ایجاد یک انشعاب تلفن ثابت را بین ۱.۵ تا ۳ میلیون تومان و حق اشتراک پرداختی توسط متقاضی را ۲۰۰ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: اکنون میانگین هزینه نگهداری هر یک خط تلفن ماهیانه ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و میانگین درآمد یک خط ثابت ماهیانه ۵۰۰۰ تومان است و این دو با هم هیچ انطباق و تناسبی ندارد.

مدیر مخابرات منطقه یزد با بیان اینکه حجم ارتباط با خطوط تلفن ثابت، بسیار کاهش و تعداد مطالبات وصول نشده و خطوط غیرفعال افزایش یافته است، گفت: ثابت ماندن تعرفه تلفن ثابت در بخش هزینه اشتراک و مکالمه، منجر به کاهش توان مالی شرکت‌ مخابرات و در نتیجه تحت تاثیر قرار گرفتن روند توسعه خدمات از یک سو و کم توان شدن شرکت‌های تولیدی تجهیزات مخابراتی، شده است.

زارع با اشاره به اینکه هزینه‌های جاری و عمرانی شرکت‌ نسبت به سالهای گذشته به شدت افزایش یافته اما درآمدها ثابت مانده است، لزوم توجه سیاستگذاران و تصمیم سازان کشور به بسترسازی عدالت در تعرفه‌های تلفن ثابت را خواستار شد.