مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد ضمن تشریح حمایت‌ها، امکانات و پیش نیازهای لازم برای کارآفرینی و ایجاد کسب و کار بر پایه فناوری اطلاعات، از برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، نظام صنفی رایانه ای، پارک علم و فناوری یزد و بنیاد نخبگان خبر داد.

به گزارش صبح ساباط؛ محمد رضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد ضمن تشریح حمایت‌ها، امکانات و پیش نیازهای لازم برای کارآفرینی و ایجاد کسب و کار بر پایه فناوری اطلاعات؛ از برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان، نظام صنفی رایانه ای، پارک علم و فناوری یزد و بنیاد نخبگان خبر داد.

پاکدل ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت تولید و اشتغال گفت: توجه و حمایت از کارآفرینی و مهارت آموزی لازمه ایجاد اشتغال، رونق تولید و به تبع آن رشد اقتصاد کشور می باشد.

وی ضمن تاکید بر زیرساخت مناسب ایجاد شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به ظرفیت های این حوزه در استان اشاره کرد و افزود: سالانه تعداد قابل توجهی فارغ التحصیل حوزه ICT در استان داریم که برای ورود به بازار کار نیاز به حمایت از کارآفرینان و آموزش مهارت های به روز به متقاضیان شغل وجود دارد که با حمایت های در نظر گرفته شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار داریم نیروی تحصیل کرده و با مهارت برای بازار کار حوزه ICT استان تامین شود.

پاکدل ضمن اشاره به طرح ها و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتی در حوزه توان آفرینی و کارآفرینی شامل ظرفیت تفاهم نامه تاد با پارک فاوای وزارت ارتباطات، تسهیلات وجوه اداره شده، طرح های آموزش و اشتغال زدایی تبصره ۱۸ آمادگی خود را برای حمایت از متقاضیان کارآفرینی جامعه ایثارگری اعلام کرد و از نخبگان ایثارگر خواست در جبهه کارآفرینی و اشتغال نیز پیشرو باشند.

حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز ضمن تشریح حمایت ها و تسهیلات این بنیاد از فرزندان شاهد و ایثارگر و جامعه ایثارگری، برگزاری این کارگاه آموزشی را در جهت ارتقا سطح اطلاعات ایثارگران در حوزه فناوری اطلاعات برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی با بهره‌گیری از کسب‌وکارهای نوین مفید دانست.

در این کارگاه یک روزه دو کارآفرینان موفق عضو نظام صنفی رایانه ای استان به بیان تجربیات، نیازهای مهارتی و آموزشی برای اشتغال و ایجاد کسب و کار پایدار پرداختند.

در بخش دیگری از این برنامه امیر جهانگرد رئیس پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد با بیان مراحل جذب تیم ایده های فعال در حوزه فناوری، حمایت های پارک علم و فناوری را از شروع جذب تا مراحل رشد و پسا رشد تشریح کرد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی که بیش از ۱۰۰ نفر از فارغ التحصیلان جامعه ایثارگری استان حضور داشتند، از چند تن از کارآفرینان موفق ایثارگر استان یزد تقدیر شد.