مدیرعامل مخابرات منطقه یزد گفت: یک خط تلفن ثابت با مبلغ 200هزار تومان به متقاضیان ارائه می‌شود در حالی که برای مخابرات بین1/5 تا 3میلیون تومان هزینه دارد.

محمد رضا زارع در گفتگو با خبرنگار صبح ساباط؛ یکی از دلایل تغییر تعرفه های مخابراتی، ثابت ماندن ۱۸ ساله تعرفه تلفن ثابت دانست و افزود: به رغم افزایش هزینه های جاری وسرمایه ای شرکت مخابرات ایران و همچنین با توجه به اینکه بخش عمده کارها برای نگهداری از خطوط مخابراتی به بخشهای بیرونی برون سپاری شده است هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: یک خط تلفن ثابت با مبلغ ۲۰۰هزار تومان به متقاضیان ارائه می‌شود در حالی که برای مخابرات بین۱/۵ تا ۳میلیون تومان هزینه دارد همچنین میانگین دریافتی از مشترکین حدود ۵۰۰۰ تومان است و این هزینه‌ها مخابرات را به سمت زیان دهی سوق داده است.

با اظهار امیدواری از اصلاح تعرفه‌ها بیان داشت: افزایش شدید هزینه‌های توسعه به علت وابستگی به نرخ ارز باعث شد طرح‌های توسعه ای زیرساخت‌های ارتباطی کشور به کندی انجام شود و در چنین شرایطی آنچه می‌تواند این اپراتور را نجات دهد، افزایش منطقی و عادلانه تعرفه‌ها بعد از سال‌ها راکد ماندن می‌باشد.

زارع با تاکید ‌بر نیاز همگانی به صنعت ارتباطات و مخابرات گفت: در شرایط کنونی جامعه بسیاری صنایع به مخابرات و ارتباطات وابستگی دارند و اگر چرخ این صنعت درکشور و استان نچرخد شرکت های وابسته نیز با مشکل جدی روبرو می‌شوند.