وزیر امور خارجه در جریان تقدیم رونوشت استوار نامه سفیر جدید جمهوری آذربایجان در کشورمان؛ از برخوردهای نامناسب اخیر نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان با رانندگان کامیونهای ایرانی و بازداشت دو نفر از آنها؛ ابراز نارضایتی كرد.

به گزارش صبح ساباط؛ حسین اميرعبداللهیان وزیر امور خارجه در جریان تقدیم رونوشت استوار نامه سفیر جدید جمهوری آذربایجان در کشورمان؛ از برخوردهای نامناسب اخیر نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان با رانندگان کامیونهای ایرانی و بازداشت دو نفر از آنها؛ ابراز نارضایتی كرد.

امیرعبدالهیان اظهارات منفی اخیر از سوی جمهوری آذربایجان را تعجب آور و تاسف برانگیز خواند و بیان داشت: انجام رزمایش نظامی از سوی کشورها در داخل اراضی خود را در چارچوب حق حاکمیت ملی است.

وزير امور خارجه در همین رابطه با اشاره به تحرکات رژيم صهيونيستي در کنار مرزهای مشترک کشورمان تاكيد کرد: جمهوری اسلامی ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد.

در ادامه این جریان؛ سفیر جدید جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد تا وقايع اخیر از طریق رایزنی های بین مقامات دو کشور به زودی حل و فصل شود.