مدیر اتاق خبر صدا و سیما یزد نیز در این کارگاه گفت: 30 درصد از مطالبات مردمی از سوی شهروند خبرنگاران به سایت های خبری و صدا و سیما ارسال شده است.

به گزارش صبح ساباط؛ محمدعلی بختیار امینی مدیر اتاق خبر صدا و سیما یزد در کارگاه آموزشی شهروند خبرنگار شهرستان مهریز گفت: ۳۰ درصد از مطالبات مردمی از سوی شهروند خبرنگاران به سایت های خبری و صدا و سیما ارسال شده است.

بختیار امینی افزود: نیاز سنجی مخاطب مهم ترین اصل در تولید خبر است اگر این امر به درستی انجام شود خبرنگار و شهروند خبرنگار موفق خواهد بود.

بیان کرد: مدیرانی که با رسانه ها ارتباط بهتری برقرار می کنند در بازتاب عملکرد، بهتری نیز می توانند داشته باشند.

بختیار امینی با بیان اینکه از راه‌های مقابله با جنگ تمام عیار رسانه‌ای هماهنگی دستگاه‌ها و اطلاع رسانی به موقع برای پاسخگویی است خاطر نشان کرد: امروز دستگاه و نهادهایی موفق هستند که در اجرای پروژه‌های خود پیوست رسانه‌ای داشته باشند که در این راستا نقش روابط عمومی‌ها بسیار پررنگ و مهم است.

مدیر واحد خبر صدا و سیمای یزد با اشاره به اینکه اکنون در عصر دهکده جهانی و عصر ارتباط هستیم اذعان داشت: خبرنگارن کوله پشتی و موبایلی در این زمان برای اطلاع رسانی اخبار از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

امینی ادامه داد: در عصر کنونی به جهت سرعت بالای اطلاعات احساس نیاز به شهروند خبرنگاران بیشتر است لذا باید آموزش های لازم را در این زمینه فرا بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مخاطب، حضور خود را در عصر رسانه بیشتر احساس می کند چرا که رسانه ها هدف اصلی خود که ایجاد پل ارتباطی بین مخاطب و منبع خبر است را به خوبی انجام داده اند.

امینی در ادامه به سبک خبر نویسی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: هم اکنون سبک خبر نویسی در این فضا ۳۶۰ درجه و منحصر به این فضا است؛ خبرنویسان در این فضا با توجه به سوژه مورد نظر با ویراش این خبر و به اصطلاح پروبال دادن به آن یک خبر جدید و نو را می نویسند و افراد با انتخاب چنین سبکی در فضای مجازی توانسته اند مخاطبین بیشتر را کسب کنند.

این مدرس رسانه؛ در بخش دیگری از تدریس خود به بیان عناصر خبر، ارزش های خبری، لزوم نصب نرم افزار های ویژه موبایل جهت ارسال بهتر اخبار اشاره کرد.

  • نویسنده : حیران