به گزارش صبح ساباط؛ محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به این که سامانه ۱۹۵ برای دریافت شکایت شهروندان در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات در دسترس می باشد، هدف از راهاندازی این سامانه را افزایش نقش نظارتی کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزه های تلفن ثابت و همراه، اینترنت، خدمات پستی، خدمات ارزش افزوده و دفاتر پیشخوان عنوان کرد.
پاکدل با بیان این که صد درصد شکایت های ثبت شده مردم استان در سامانه مورد بررسی قرار می گیرد، میانگین زمان رسیدگی اپراتورها به شکایات دریافتی در استان یزد را کمتر از ۲ روز کاری عنوان کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: در پاییز سال جاری از ۶۵۳ مورد شکایت ثبت شده استان یزد در سامانه، تعداد ۴۲۹ مورد در حوزه سرویس های اینترنت و بیشتر در زمينه پشتیبانی و ارائه خدمات بوده است که با برگزاری جلسات فنی منظم تلاش شده ضمن افزایش کیفیت اینترنت، وضعیت خدمات و پشتیبانی را در این حوزه بهبود دهیم.
وی تصریح کرد: علیرغم عدم کاهش محسوس درخواست ها و حجم شکایات وارده در پاییز سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، زمان رسیدگی به شکایات توسط اپراتورها کاهش داشته و نسبت به SLA و میانگین کشوری بسیار بهتر است؛ به طور مثال در آذرماه سال جاری میانگین رسیدگی به شکایات استان ۱٫۸۳ روزکاری بوده در حالی که مهلت پاسخگویی به شکایات (SLA) 10روز است.
بر اساس این گزارش؛ کاربران می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکایت از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سرویس های ارتباطی، اینترنت، تلفن ثابت و همراه، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان دولت با مراجعه به سامانه https://195.cra.ir یا تلفن گویای ۱۹۵ شکایتهای خود را ثبت کنند.
Saturday, 18 May , 2024