مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از برق رسانی به ۱۷ روستای دیگر استان در شش ماهه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش صبح ساباط، مهندس آرش نواب در حاشیه افتتاحیه فاز چهارم پروژه روشنایی بلوار آیت الله میرغنی زاده روستای مبارکه بافق، گفت: ۹۹ درصد و هفت دهم درصد از خانوار‌های روستایی استان یزد از نعمت برق برخوردار هستند.

این مسئول افزود: در سال ۹۸ حدود ۱۶ روستای استان برق دار شدند و از بودجه سال ۹۹ تعداد ۱۷ روستای دیگر نیز از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

مهندس نواب با اشاره به افتتاح فاز چهارم و نهایی پروژه روشنایی بلوار آیت الله میرغنی زاده روستای مبارکه بافق، گفت: این پروژه با پنج هزار و ۲۰۰ متر شبکه برق زمینی و با اعتبار ۱۲میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

او افزود: نصب دو عدد ترانسفورماتور ۲۵ کاوا، نصب ۱۴۳ عدد چراغ ال‌ای دی ۸۰ وات و نصب ۱۳۹ عدد پایه هشت وجهی ۱۰۵ متری از عملیات اجرایی این پروژه است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ادامه داد: این پروژه با مشارکت چند جانبه شرکت توزیع برق استان یزد، سنگ آهن مرکزی ایران بافق، فرمانداری، شهرداری و دهیاری مبارکه راه اندازی شده است.

وی همچنین در حاشیه آیین تودیع و معارفه رییس جدید مدیریت برق بافق، گفت: بیش از ۷۰۵ هزار نفر در استان یزد و بیش از ۳۰هزار نفر در شهرستان بافق مشترک برق هستند.

او با بیان اینکه استان یزد در چند شاخص کشوری رتبه اول را داراست، افزود: میزان خاموشی کشور به ازای هر مشترک در سال ۶۰۰ دقیقه است، اما برای استان یزد به ازای هر مشترک در سال ۶۴ دقیقه است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به جایگاه نخست یزد در کاهش تلفات شبکه‌های برق، تصریح کرد: درصد تلفات شبکه‌های برق ۶ و پنج صدم درصد است که عدد کشوری آن ۹ و ۹ دهم درصد است که در این شاخص نیز جایگاه اول را داریم.

مهندس نواب علاوه بر افتتاح پروژه روشنایی میرغنی زاده و معارفه مدیرجدید شهرستان بافق ، با کارکنان آن مجموعه دیدار کرد و پیش از ترک بافق با حضور بر مزار مرحوم محمدرضافتوحی ، یاد و خاطره این پیشکسوت و ورزشکار صنعت برق را گرامی داشت.