امروز مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در دبستان پسرانه شهید محمد خانی برگزار شد.
به گزارش صبح ساباط، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه این مراسم گفت:  همزمان با سراسر کشور ۲۷۰ هزار دانش‌آموز یزدی از امروز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
دانافر افزود: در مدارسی که تعداد دانش آموزان زیاد است طبق دستورالعمل‌های بازگشایی این اختیار به مدیران داده شده تا شیوه‌های مختلف آموزشی را بکار گیرند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مدیران از تمامی ظرفیت‌های شورای مدرسه استفاده و دانش آموزان را گروه بندی کنند و زمان تشکیل کلاس‌ها هم بیشتر از ۳۵ دقیقه نباشد.

وی با اشاره به اینکه سلامت دانش آموزان و خانواده‌ها و معلمان در اولویت اول است گفت: در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به تعلیم و تربیت دانش آموزان هم توجه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: به خانواده‌ها این نوید را می‌دهیم که در حوزه آموزش ابتدایی تمامی محتوا‌های کتب درسی دوره اول تا ششم بارگذاری شده است و خانواده‌ها می‌توانند به صورت آفلاین از اپلیکیشن شاد این محتوا‌ها را استفاده کنند.

استاندار یزد نیز در مراسم آغاز سال تحصیلی گفت: امسال در حالی سال تحصیلی را شروع می‌کنیم که این شروع دوست داشتنی با نگرانی‌های شیوع ویروس کرونا همراه شده است.

طالبی افزود: ما از یک طرف مسئولیت تامین سلامت دانش آموزان و خانواده‌ها را داریم و از طرف دیگر مسئولیت تعلیم و تربیت دانش آموزان بر عهده ما است که تلفیق این ۲ مسئولیت در شرایط فعلی سخت و پیچیده است که با همراهی خانواده‌ها و کادر آموزش و پرورش مقداری از بار این مسئولیت سنگین را کم کنیم و بتوانیم امنیت روانی جامعه را تامین کنیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما