مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد گفت: ۲۰ ساختمان آموزشی جدید با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال همزمان با سال تحصیلی جدید به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش صبح ساباط، جواد ذاکر، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه از بهره برداری از ۲۰ ساختمان آموزشی جدید همزمان با سال تحصیلی جدید خبرداد و گفت: این پروژه‌ها شامل ۱۲۰ کلاس درس با زیر بنای ۱۸ هزار و ۳۰۰ متر مربع است که با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه در حال حاضر هنهرستان‌های استان در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند، اظهار امیدواری کرد: علاوه بر اینکه تخریب و بازسازی هنرستان‌های استان در دستور کار است، موضوع ساخت هنرستان‌های تخصصی متناسب با صنایع هر شهرستان دنبال می‌شود.

ذاکر با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان انواع لوازم و تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پیبش بینی شده است تا پایان برنامه ششم ۵۰ درصد از دانش آموزان از هنرستان‌های استان استفاده می‌کنند به تبع آن فضا‌های آموزشی مناسب برای تحصیل دانش اموزان نیازمند توسعه و استفاده از علم و تکنولوژی‌های جدید است.

همچنین رخسارپور، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به استقبال بی نظیر یزدی‌ها از طرح آجر به آجر، اظهارداشت: مردم و خیرین از ابتدای امسال تاکنون مشارکت ۲۳ میلیارد تومانی در این طرح داشته اند.

رخسارپور در پایان اضافه کرد: بر این اساس عموم مردم می‌توانند مبالغ مورد نظر خود با مراجعه به سامانه مهر مدرسه به نشانی mehremadrese.ir، پرداخت کنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران