والدین و دانش آموزان دختر پایه نهم از نبود رشته تحصیلی ریاضی و فیزیک در زارچ و اشکذر گلایه‌مند هستند.

به گزارش صبح ساباط، رئیس اداره آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: سیاست‌های برنامه‌ریزی و توسعه سنواتی اداره کل آموزش‌ و پرورش منطبق با سند تحول بنیادین و اشتغال است که ما سند اشتغال را در استان باید سرلوحه کار خود قرار بدهیم.

دهشیری ادامه داد: دانش آموزان پایه نهم جهت ادامه تحصیل در پایه دهم باید در شاخه‌ها و رشته‌هایی هدایت شوند که در آینده بازار کار مناسبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی از سیاست‌های آموزش ‌و پرورش است و از آنجایی‌که تورم در شاخه‌های نظری و انسانی مشاهده می‌کنیم رویکرد ما توسعه و تشکیل و تداوم رشته ریاضی در شهرستان‌ها و مناطق است.

رئیس اداره آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش استان یزد گفت: در صورتیکه تقاضا و مطالبه دانش آموزان به حد نصاب جهت تشکیل کلاس در رشته ریاضی و فیزیک برسد اداره کل آموزش‌وپرورش استان همکاری لازم برای برگزاری کلاس را خواهد داشت.

هدایت تحصیلی، دغدغه دانش‌آموز ورودی پایه دهم است که باید با انتخاب آگاهانه و از سر علاقه همراه باشد تا آینده تحصیلی و شغلی خوبی را برای آنان رقم بزند، اما نبود رشته تحصیلی ریاضی و فیزیک، موجب گلایه خانواده‌ها در شهرستان اشکذر و بخش زارچ شده است.

مسافت طولانی با مرکز شهرستان یزد جهت تحصیل، از دست دادن سهمیه منطقه ۳ در کنکور سراسری و همچنین تغییر انتخاب رشته موردعلاقه به رشته دیگر ازجمله مشکلاتی بود که والدین و دانش آموزان به آن اشاره کردند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما