به گزارش صبح ساباط، محمدحسین ریاحی در هفتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، شیوه نامه اعطای تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا را تشریح کرد. وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی برای متقاضیان از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط گفت: ۱۳ رسته شغلی به جز بخش […]

به گزارش صبح ساباط، محمدحسین ریاحی در هفتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، شیوه نامه اعطای تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا را تشریح کرد.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی برای متقاضیان از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط گفت: ۱۳ رسته شغلی به جز بخش کشاورزی مشمول دریافت تسهیلات کرونا بودند که اخیرا رسته کشاورزی نیز به رسته‌های قبلی اضافه شده است.

ریاحی خاطرنشان کرد: صاحبان کارگاه‌هایی که دارای کد بیمه تأمین اجتماعی هستند و برای آن‌ها بر اساس کد بیمه کارگاهیِ شناسایی‌ شده، پیامک ارسال شده است در بخش تسهیلات کرونا سامانه کارا اطلاعات خود را تکمیل کنند و پس تأیید از دستگاه اجراییِ تخصصی، به یکی از ۱۷ بانک عامل یا موسسه اعتباری غیربانکی مشخص‌ شده در استان یزد برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ادامه داد: رسته‌های شغلی آسیب دیده از کرونا در استان یزد شامل حوزه حمل و نقل مسافر، حوزه گردشگری، رستوران‌ها، مراکز بهداشتی، صنایع دستی، مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی، باشگاه‌های ورزشی، مراکز آجیل و خشکبار، مراکز تولید کیف و کفش، دفاتر خدمات مسافری و حمل و نقل درون شهری هستند.

وی اظهار داشت: کل تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحد‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی متضرر از کرونا در کشور ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان ۹۲۶۰ میلیارد ریال است که این رقم معادل ۲.۳۲ درصد است.

ریاحی تأکید کرد: در حال حاضر امکان رسته فعالیت فروش خرده و عمده گل، گل فروشی و فروش ماهی تزئینی زنده آکواریوم در رسته چهاردهم برای متقاضیان امکان پذیر است و صاحبان این کارگاه‌ها نیز می‌توانند از تسهیلات کرونا بهره‌مند شوند.

منبع: یزد رسا