به گزارش صبح ساباط؛ محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر که به عنوان رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز از سوی اعضای این گمیسیون انتخاب شده است؛ به تشریح وظایف و اختیارات این کمیسیون پرداخت. نماینده مردم یزد و اشکذر در این گفتگوی اختصاصی با صبح ساباط با اشاره به فعالیت این […]

به گزارش صبح ساباط؛ محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر که به عنوان رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز از سوی اعضای این گمیسیون انتخاب شده است؛ به تشریح وظایف و اختیارات این کمیسیون پرداخت.

نماینده مردم یزد و اشکذر در این گفتگوی اختصاصی با صبح ساباط با اشاره به فعالیت این کمیسیون در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی؛ بیان کرد: ورود به موضوعات متعدد در حیطه وظایف وزارت کشور از جمله: حوادث غیرمترقبه، بحث قاچاق کالا و مسائل شهری به کمیسیون شوراها مربوط می شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی مسائل تقنینی مربوط به حوزه شهری، شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر را در حیطه وظایف این کمیسیون دانست و افزود: حتی پیگیری موضوعاتی مانند مسائل اجتماعی، پیگیری حاشیه نشینی، مهاجرت ها، خرده فرهنگ ها و کلیه امور این گونه ای به این کمیسیون مربوط می شود.

جوکار با اشاره به انتخابات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: با توجه به وجود نقایص متعدد در قانون انتخابات اصلاح قانون انتخابات در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

وی تغییر قانون انتخابات در موضوعاتی چون بررسی و اصلاح شرایط ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری، تبلیغات و هزینه و بودجه تبلیغات نامزدها را در وهله اول الزامی دانست و بیان داشت: دومین موضوع با اهمیت از نظر این کمیسیون؛ بحث مدیریت شهری است به طوریکه در قانون مدیریت شهری فعلی در بحث متولی شهر شاهد حلقه مفقوده هستیم که لازم است با اصلاح قوانین مدیریت شهری؛ متولی شهر مشخص شود.

رئیس کمیسیون شورهای مجلس موضوعاتی مانند مدیریت بحران، ایجاد آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله، ارتقاء سطح آمادگی و هم افزائی شهرها، ارتقاء امنیت داخلی و ایجاد حس امنیت در بین شهروندان را مهمترین موضوعات دانست و ابراز امیدواری کرد با تغییر قوانین مدیریت شهری نقش و جایگاه مدیریت شهری ارتقاء یابد.