به گزارش صبح ساباط؛ بابیان این مطلب که نوسانات بازار طلا و شیوع کرونا دوعاملی هستند که به‌شدت بر وضعیت این صنف تاثیرگذاشته است اظهار داشت: متأسفانه گرانی سرسام‌آور نرخ طلا در ماه‌های اخیر موجب کسادی بازار صنف طلافروشان بیش از گذشته شده و بیشتر مراجعات مردمی درحال حاضر جهت فروش طلا برای پرداخت بدهی […]

به گزارش صبح ساباط؛ بابیان این مطلب که نوسانات بازار طلا و شیوع کرونا دوعاملی هستند که به‌شدت بر وضعیت این صنف تاثیرگذاشته است اظهار داشت: متأسفانه گرانی سرسام‌آور نرخ طلا در ماه‌های اخیر موجب کسادی بازار صنف طلافروشان بیش از گذشته شده و بیشتر مراجعات مردمی درحال حاضر جهت فروش طلا برای پرداخت بدهی یا تأمین مخارج زندگی است.

ادامه روند گرانی طلا نابودی صنف طلا و جواهر را رقم می زند

رئيس اتحاديه طلا و جواهر یزد با انتقاد از عدم نظارت برافزایش قیمت‌ها در بازار به‌ویژه بازار ارز و طلا اذعان داشت: افزایش بی‌حساب‌وکتاب قیمت‌ها و کرونا تیشه برریشه تولیدکنندگان و فروشندگان مصنوعات طلا زده به‌نحوی‌که درحال حاضر بالغ‌بر ۸۰ درصد کارگاه‌های تولیدی در یزد تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند و ادامه این روند به نابودی پیکر بی‌رمق صنف طلا و جواهر منجر خواهد شد.

نوری زاده با اشاره به بروکراسی پیچیده اداری درزمینهٔ صادرات طلا اظهار داشت: با توجه به وضعیت فروش نفت و لزوم قطع وابستگی بودجه کشور به این محصول و علی‌رغم شعارهای زیادی که در خصوص صادرات غیرنفتی داده می‌شود اما متأسفانه قوانین سخت‌گیرانه صادرکننده را پشیمان می‌کند.

ارزآوری ۳ دلاری هر گرم طلا برای کشور

وی افزود: این درحالی است که این صنف می‌تواند با صادرات محصولات خود زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کرده و به ازای هر یک گرم طلا ۲ تا ۳ دلار ارز وارد کشور کند.

رئيس اتحاديه طلا و جواهر یزد در بخش دیگری از سخنانش در خصوص آینده این صنف گفت: از زمانی که قانون ارزش‌افزوده مصوب شد و درحال حاضر سرکشی به تراکنش‌های مالی سازندگان و فروشندگان رمق صنف را گرفته و دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت در این رشته شغلی باقی نگذاشته علاوه براین، افزایش سرسام‌آور قیمت طلا و کاهش شدید قدرت خرید مردم آینده مبهمی را پیش روی ما قرار داده که نتیجه آن بیکاری فعالان و کارگران این صنعت را رقم خواهد زد.

مسئولان به چرخیدن چرخ زندگی صنف زرگر کمک کنند

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری هنگفت برخی از تولیدکنندگان صنعت طلا و جواهر در این صنعت ابراز داشت: برخی از کارگاه‌های استان سرمایه‌گذاری میلیاردی در این رشته کاری داشتند که به دلیل مشکلات فوق در شرایط فعلی بسیار کمتر از ظرفیت خود فعالیت دارند.

نوری زاده در پایان ابراز امیدواری کرد مسئولان فکری عاجل برای کنترل قیمت‌ها برداشته و با کاهش قیمت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم به چرخیدن چرخ زندگی فعالان صنوف به‌ویژه صنف زرگر کمک کنند.

منبع: یزد رسا