به گزارش اشکذر خبر؛ حجه الاسلام معزی نماینده رهبر معظم انقلاب در سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: انسان آفریده شد تا خلیفه خدا بر روی زمین باشد و برای رسیدن به این مقام همه آنچه را نیاز […]

به گزارش اشکذر خبر؛ حجه الاسلام معزی نماینده رهبر معظم انقلاب در سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: انسان آفریده شد تا خلیفه خدا بر روی زمین باشد و برای رسیدن به این مقام همه آنچه را نیاز داشت به او عنایت شد.

وی ادامه داد: خرد و اراده دو نیروی بزرگ در وجود انسان است که بتواند راه را از چاه تشخیص دهد، فطرت و نوع آفرینش به گونه ای است که بشر عاشق کمال و طالب حقیقت است، بندگی خدا را آرزو دارد و در تلاش است راه را تشخیص دهد و حرکت دهد.

معزی گفت: پیامبران آمدند برای انکه انسان از دست طاغوت و وسوسه شیطانی نجات پیدا کند و برای همین منظور همه کمک های الهی در خدمت انسان قرار گرفت.

نمانیده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: انبیا یکایک آمدند و رفتند تا نوبت به خاتم الانبیا حضرت محمد(ٌص) رسید، پیامبر می بایست مانند دیگر انسان ها از این زندگی رخت بربندد و به لقای خدا باریابد ولی انسان رها نمی شود و به خود واگذاشته نمی شود چراکه این راه را بی رهرو و راهبر نمی تواند ادامه بدهد.

معزی افزود: خداوند امر کرد به پیامبر و ایشان در ۱۸ ذی الحجه سال دهم هجرت در سرزمین غدیرخم فرمود من کنت مولاه فهذا علی مولاه و وحی نازل شد که امروز دین‌تان کامل شد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به آشنایی خود با مرحوم وزیری در یزد گفت: این مرحوم دفترچه یادداشتی داشت و به هر کدام از بزرگان میرسید درخواست میکرد از باب توصیه و پند یادگاری برای او در آن دفترچه یادداشت کنند که روزی او محضر حضرت امام (ره) رسید و چنین درخواستی کرد و همین یادداشت اولین بیانیه ای بود که امام برای برخواستن مقابل ظلم و ستم نگاشتند.

ایشان ادامه داد: امام راحل حتی یک روز هم مبارزه را تعطیل نکرد تا توانست حاکمیت ۲۵۰۰ ساله ستم شاهی را از پا بیاندازد و جمهوری اسلامی را با هدف جاری شدن دین، قرآن و وحدت در میان امت مسلمان به عنوان الگو و نمونه در جهان اسلام بنیان گذارد.

وی گفت: مطمئنا این راهی که امام آغازگرش بود دشمنان زیادی دارد. هشت سال جنگ تمام عیاری را به این انقلاب تحمیل کردند، تجربه کودتاها را در ایران پیاده کردند، از روز آغاز تحریم علیه ایران را اعمال کردند اما روز به روز این ملت و این نظام رشد و ترقی پیدا کرد.

حجت الاسلام معزی گفت: هر جنگی را علیه ملت ایران انجام داده اند و به تعبیری هر آنچه را نکردند توانستند انجام دهند؛ جنگ قرن بیست و یکم دیگر جنگ موشک ها و هسته ای نیست بلکه جنگ امروز جنگ اطلاعات و رسانه است؛ هزاران شبکه و رسانه های گوناگون به جان ملت ها افتاده اند تا بتوانند ان ها از پا دربیاورند.

وی گفت: بعد از رحلت امام خیلی ها گمان می کردند دیگر همه چیز تمام است و این انقلاب به پایان رسیده است اما خداوند اراده کرده بود و مردی را در حوادث مختلف مخصوصا حادثه روز ۶ تیتر ۱۳۶۰ محافظت کرد تا پس از امام به جانشینی بنشیند و این کشتی را به سرمنزل مقصود برساند.

نمانیده ولی فقیه در هلال احمر گفت: هلال احمر هم راستا با اهداف نظام بدون هیچ منت و چشم داشتی در خدمت انسان هاست و به خدمت گزاری مشغول است بدون اینکه نام کسی یا دین کسی را بپرسد، بشر را دوست می دارند به عنوان اینکه خلق خداست و کسی که خلق خدا را دوست بدارد یعنی خدا رو دوست دارد و خداوند مزد این افراد را بهشت قرار داده است.

وی گفت: نظام و ساختار هلال احمر در حاکمیت ما برقرار است اما این بدان معنا نیست که این جمعیت دولتی است. هلال احمر اگر از دولت هم هزینه ای دریافت می‌کند بخاطر خدمتی است که به دولت می‌کند؛ در مواقع حادثه و بحران دولت باید به کمک مردم بشتابد اما بخشی از آن به هلال احمر واگذار می‌شود و طبیعی است که باید هزینه آن هم پرداخت شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی گفت: بزرگترین دغدغه رهبر معظم انقلاب در آسیب‌های اجتماعی موضوع اعتیاد و جوانان است. این آسیب ها باعث شد تا به فکر سازمانی برای رفع دغدغه های اجتماعی باشند و خوشبختانه هلال احمر عضو شورای اجتماعی است.

وی جمع آوری، ساماندهی، توانبخشی، تربیت، آموزش را از اهم فعالیت های سازمان جوانان هلال احمر عنوان کرد و گفت: اینکه جوان را به گونه ای تربیت کنیم که فقط به فکر خودش نباشد و فکر دیگران هم باشد مصداق عملی توصیه امام علی علیه السلام به محمد حنفیه است که انچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر مسئولیت پذیری را مقوله مهم در جامعه عنوان کرد و افزود: همه در جامعه مسئول هستیم و باید به جوانان یاد داد که در جامعه تنها نان به سفره خود نگذارند بلکه به فکر دیگران هم باشند و به دیگران هم حیات و زندگی ببخشند.

وی افزود: حوزه نمایندگی ولی فقیه بر اساس ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در کنار اعضای هلال احمر مسئولیت نظارت بر امور را به‌عهده دارد. حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به دور از جنجال رسانه ای و تبلیغات نظارت، تذکر و بازدارندگی بر کل امور را به خوبی انجام داده است تا اعتماد در جامعه نسبت به هلال احمر افزایش پیدا کند.

خاطر نشان میگردد؛ در این مراسم از خدمات حجه‌الاسلام عباس سبحانیان مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد تقدیر و حجه‌الاسلام شعشعی به‌عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد منصوب و معرفی شد.