به گزارش اشکذر خبر، محمدرضا پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، با تشریح شش رکن اصلی زیست بوم نوآوری و کارآفرینی فناوری اطلاعات استان که عبارتند از زیرساخت ها، سرمایه انسانی، تامین مالی، نهادهای پشتیبان، تحقق و توسعه و فرهنگ، بر اهمیت توجه به همه ابعاد زیست بوم جهت توسعه بازار ict استان […]

به گزارش اشکذر خبر، محمدرضا پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، با تشریح شش رکن اصلی زیست بوم نوآوری و کارآفرینی فناوری اطلاعات استان که عبارتند از زیرساخت ها، سرمایه انسانی، تامین مالی، نهادهای پشتیبان، تحقق و توسعه و فرهنگ، بر اهمیت توجه به همه ابعاد زیست بوم جهت توسعه بازار ict استان و افزایش اشتغال در این حوزه که منجر به شاغل شدن افراد تحصیل کرده و مهاجرت معکوس می شود، تاکید کرد.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد، وضعیت شاخص توسعه یافتگی فاوا در استان را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: استان یزد بعد از استان های تهران و سمنان در رتبه سوم شاخص IDI قرار دارد.
سید ابوالفضل موسوی، نماینده مردم یزد و اشکذر، با تشکر از تلاش های این حوزه در جهت توسعه ارتباطات شهری و روستایی استان گفت: استان یزد، یک استان در حال توسعه است و قسمت عمده توسعه استان متکی به فناوری اطلاعات است.
این نشست، شنبه ۱۳ مهر ماه ۹۸ به میزبانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد برگزار شد. همچنین مدیران این حوزه، در بخش های مخابرات، زیرساخت، پست بانک، پست، و نمایندگان اپراتورهای ایرانسل و های وب، گزارشی از وضعیت و فعالیت های خود ارائه دادند.

منبع: روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد