همزمان درروز اربعین حسینی همایش جامانگان پیاده روی اربعین در شهرستان بهاباد برگزار شد.

به گزارش صبح ساباط؛ عزاداران اربعین حسینی در شهرستان بهاباد پس از قرائت زیارت اربعین، مسیر ۱۰ کیلومتری از گلزارشهدای روستای کویجان تا حرم شهدای گمنام بهاباد را به امید بهره‌مندی از ثواب پیاده‌روی نجف تا کربلا پیاده طی می‌کنند.

هر سال افرادی که به هر دلیلی از سفر به کربلا و زیارت حرم امام حسین(ع) جا مانده اند، در شهرستان بهاباد به شکلی سعی می‌کنند خود را در همان حال و هوا قرار دهند. یکشنبه چهارم شهریور ۱۴۰۳ همزمان با اربعین امام حسین(ع) دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی به یاد پیاده‌روی اربعین از نجف به سوی کربلا، مسیری ۱۰ کیلومتری از گلزارشهدای روستای کویجان تا حرم شهدای گمنام بهاباد را با پای پیاده طی می‌کنند. این مراسم از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح روز اربعین با قرائت زیارت اربعین آغاز شده و سپس عزاداران حسینی حرکت خود را از ساعت ۶ صبح آغاز می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد درحاشیه این مراسم ضمن قدردانی ازحضورپرشکوه مردم ولایت مدارشهرستان بهاباد دراین مراسم هدف از اجرای برنامه، تجدید بیعت با سیدالشهدا و ترسیم مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلای معلی و هم‌دردی با کاروان اهل‌بیت امام حسین (ع) دانست که با برپایی موکب‌هایی در میان راه برای پذیرایی از عاشقان حسینی ادامه یافته و با مراسم عزاداری وروضه خوانی اباعبدالله الحسین علیه السلام در محل گلزار شهدای گمنام این شهرستان، پایان یافت.

این همایش با شکوه با سردادن شعارهای «لبیک یا حسین (ع)، لبیک یا زینب (س) و همزمان با مراسم اربعین حسینی آغاز شد و هزاران نفر از عاشقان سید و سالار شهیدان، در این مسیرها به عزاداری پرداختند.

نظیر این مراسم در بخش آسفیچ و بخش مرکزی روستای احمد آباد بهاباد نیز برگزار شد.